elin-mylife

Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Filmtips ~ Cyberbully

Av Elin - 10 november 2014 21:15

Tänkte att jag skulle tipsa er om en film som är så jävla bra! Jag bara älskar den och det är min favoritfilm! Filmen gör så att man får fram massor med känslor. Like it!

Det är filmen cyberbully. 

Det är en film som handlar om en tonåring som blir mobbad på internet tills hon inte vill leva längre..

Filmen är så himla känslomässig så den får en att gråta, t.om jag ha gråtit till den flera gånger om så att jag fått spola tillbaka, fått panik i vissa situtioner och ryser som bara den av filmen!

Den beskriver så mycket som det är i dagens samhälle, vad som kan hända och vad som folk verkligen utsätts för. Denna film skulle verkligen behöva visas i skolan, speciellt från årskurs 7 då jag tror att mobbningen är som mest! Så att folk kan lära dig saker och ting och veta vad folk är med om..så om ni ska se på film i skolan eller har om mobbning ~ tipsa denna och se absolut på den!! 


Handling: 

Taylor Hillridge är en flicka vars far lämnade sin familj och höjs med sin ensamstående mamma tillsammans med sin yngre bror. Hon får en dator på födelsedagen från mamma. Hon blir snart utsatt för nätmobbning när hon registrerar sig på ett socialt nätverk. Efter att hennes bror hackat hennes konto och skrivit kränkande saker om Taylor får hon mer och mer problem med vänner och skolkamrater. Taylor begår nästan självmord genom överdosering med piller, men kan inte få av locket och skickas till sjukhus. Taylors mamma reagerar och försöker förhindra att andra ska drabbas på samma sätt som hennes dotter.

Trailer: 


Klicka HÄR för att komma direkt till filmen...

Tycker ABSOLUT att ni ska ta er tid och kolla på denna filmen!! Skriv gärna vad ni tycker om den med    Kramar ♥

 
 
Frida

Frida

12 november 2014 14:33

ÅÅH! Filmen är såå bra!! Den är så hemsk, men så bra för att den visar vad internetmobbning kan leda till! SÅ BRA! :)

http://positivethought.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards