elin-mylife

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2014

Hemma från skolan ~ Jack

Av Elin - 14 oktober 2014 10:15

Mamma tyckte att jag skulle stanna hemma idag så jag gjorde det. Inte roligast och stanna hemma då jag nu missar massa +ett prov. Har värsta ångesten att jag inte gick men känns ändå skönt att jag stannade hemma och får vila upp mig. Ska försöka gå imorgon istället! 


Sitter just nu och kollar på massa videos och skriver med Tim och försöker pigga upp mig och få upp mitt humör. Blir bara att ta det lugnt hela dagen, försöka läsa på lite svenska eftersom att jag fick "extradag" och missat provet. 

Hoppas i alla fall att ni får en bra dag! ♥

_____________________________________________________________________________

Igårkväll kom ett besked så himla drastiskt.. Jack har två knölar på sig och vi vet inte om det antingen är cancer eller fettknölar, han har haft dem ett bra tag men vi har tänkt att det är nog bara fettknölar, men som sagt så vet vi inte. Magen har slutat fungera totalt och han kan verkligen inte få ut nåt. Han äter knappt nåt..

Han är slö, orkar knappt någonting och han är gammal. 11-12 år. Sara och Linus ringde till veterinären för och få lite information om vad de kunde göra osv. Och veterinären kom med beskedet att de skulle avliva honom, att det var bäst så...

Precis efter Ida läste meddelandet som Sara skickat så kom Linus med Jack. Först kom inga tårar, jag ville inte gråta. Ville inte känna samma sorg och smärta som för snart tre år sedan! Men tillslut kom tårarna, en efter en. Vi klappade och gosade med Jack, pratade med honom och sa adjö. Allt var så himla hemskt! Jag ville inte att han skulle dö, inte finnas mer och vara borta. Att aldrig mer få kasta pinnar, bollar och göra allt möjligt med honom. Den tanken gjorde mig så jävla ledsen.. inte få se honom eller känna hans päls något mer!

Jag satt breve honom, klappade, grät och försökte tänka posetivt. Att han inte skulle känna samma plåga sen och smärta som han haft. Men när man fått reda på det samma dag och när han är där är inte det enklaste.. 


Men mitt i allt kom minnena, alla glada som vi kommer ha och som alltid kommer finnas hos oss.♥ Han var verkligen den bästaste hunden av alla jag har mött! Sjukt gosig, alltid glad och han ville verkligen att vi skulle vara glada med. Om man var ledsen kom han till en, satte sig och gjorde en glad igen. 

Haha alla bollar som han tagit sönder och sprungit efter, alla gånger han simmat i sjön och promenaderna! Ja allt. Så jävla underbara bilder och minnen som finns här. Men, det största minnet som försvunnit..    Nu kommer tårarna igen....

Världens vackraste hund ♥ Som ALLTID kommer finnas i mitt hjärta! ALLTID ♥ 


Vill bara att du ska vara här. Nu. Frisk och kry. Du kommer alltid finnas i våra minnen älskade Jack ♥

   

Sista bilden som togs på dig...♥ Vackraste ängel




 
 
natalia

natalia

14 oktober 2014 10:53

Så hemskt! Kramar

http://nattis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Skapa flashcards