elin-mylife

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2014

Smör ~ Sömnen är helt borta

Av Elin - 12 oktober 2014 19:15

Sov i princip ingenting inatt...och som ett plus på att jag inte kunde sova så har jag svettats som en jävla idiot! Försökte trötta ut mig med att kolla på mobilen men det funkade inte heller..var trött men det var som att jag inte fick sova för kroppen. 

När jag tillslut äntligen kunde sova, flera timmar efter så kom Sara och Dennis...bara och gå upp då tänkte jag! Han och Sara klev in i mitt rum och mitt humör var åt skogen när jag inte fått sova nåt så jag surt men ändå liiiite snällt bad jag att de skulle gå. Kan verkligen inte med människor direkt på morgonen och speciellt inte när jag inte fått sova.. 

Hela morgonen var förstörd bara för att jag var trött och inte fick sova. Andra natten jag inte fått sova, bara och hoppas på att jag får det inatt då jag VERKLIGEN behöver denna sömnen!!


Gjorde smör för en stund sen, helt egen och det blev supergott    Sjukt enkelt med! Bara och ta grädde, vispa med elvisp till det blir gult och en vätska kommer. Därefter ta ur smöret från vätskan, göra den till en boll och doppa den i vatten så att den blir "ren". Salta+blanda in det. Mums, smakade på direkten efter   Riktigt lyckat!

Duschat och fixad inför veckan. Bara att jag nog ska måla på lite nagellack och noppa mina ögonbryn så att de blir lite mer snyggare. Hehe. Hur ska jag göra för att det inte ska göra så ont när jag noppar, tips? 


Ikväll blir det att mysa i soffan med familjen och ha familjekväll! 

________________________________________________________________________

Ny vecka imorgon! Två veckor kvar till höstlov, 10 skoldagar. Nu jä*la kör vi dem sista rycken!!!

   



 
 
Ida

Ida

12 oktober 2014 20:38

Oj va ambitiöst att göra eget smör. :D Har faktiskt aldrig testat det....åtminstone inte frivilligt. Det har väl hänt att man vispat grädden lite för länge. ;) kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

12 oktober 2014 20:51

Jag brukar noppa mina ögonbryn direkt efter att jag duschat, jag har hört att hårsäckarna (eller va de va) typ mjukar upp sig då när de är varma och blöta. Då är det lättare att dra.
Sen brukar jag dra lite snett uppåt så snabbt jag kan också för då känns det bara som ett litet stick :) Gör väl typ alltid lite ont men de va lite tips som hjälper litegrann iaf xD
Dock orkar jag aldrig noppa mina typ... eheheh

http://novembertjej.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

natalia

12 oktober 2014 21:32

Kommenterar från mobilen:
Jag brukar blöta ner dem o massera lite, känns som att de funkar men vet inte;)

 
MALIN

MALIN

12 oktober 2014 21:41

Svar: Tack snälla du :) Har du haft en härlig söndag?

http://malinkirstine.se

 
Filippa

Filippa

12 oktober 2014 22:19

SV: Åh tack! Ja super kul :) Nu får du skriva in filippamyhrberg.se i webbläsaren istället, ha en bra dag!

Ja nu är vi värda höstlov, inte långt kvar!

http://filippamyhrberg.se

 
natalia

natalia

13 oktober 2014 09:14

Hoppas du fick sova lite idag :)

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
MADDISENJ.SE

MADDISENJ.SE

13 oktober 2014 10:37

Tack tjejen. usch vad jobbigt när man inte kan sova :( Duktigt att göra eget smör :D

http://maddisenj.se

 
fashion

fashion

13 oktober 2014 11:17

Hoppas att du har en bra dag! :d

http://nattstad.se/fashioninspiration

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards