elin-mylife

Alla inlägg den 26 september 2014

Av Elin - 26 september 2014 23:41

Haft en bra kväll med lite skratt, prat och god 'mat.'   

Höll nästan dock på och somna hos Sara och dem så jag var tvungen och tillsist sticka hem, ge kanin mat (är kaninvakt åt Ida i helgen för att hon är hos Oskar) sen så har jag kollat lite bloggar tills nu. Nu ska jag lägga mig!! Är så himla trött och somnar snart här om jag inte gör som kroppen säger. ;)

Godnatt! ♥

Av Elin - 26 september 2014 18:30

Två prov är nu avklarade av sex. Känns skönt. Bara fyra kvar då! Svenska, engelska, no och matte. Men som sagt, nu tar vi en dag i taget och lever i nuet. Vi hade först spanskaprov och det gick väl helt okej, var inte så nöjd som jag trodde att jag skulle vara och ärligt talat var det as svårt. Men jag gjorde mitt bästa och är okej nöjd! 

Soprovet gick lättare och jag är SUPERNÖJD!   


Vi hade vikarier hela dagen idag!! Fett jobbigt menmen det gick. Blev ändå inte så mycket jobb   

På idrotten idag så spelade vi fotboll och jag spelade på och kände mig 'fett bra' tills det kom en hård och snabb boll emot mig. Den träffade mig då i pannan/kinden, vid tinningen. Kände hur det snurrade till, tillsist kändes det som att allt stoppades och allt blev suddigt i ögonen! Märker då att alla tystnar och vår idrottslärare och Jonna ropar på mig. Går och sätter mig och känner världens tryck i huvudet. Försökte stå emot tårarna för smällen. Gjorde SÅ ont! 

Efter en stund kom illamåendet och huvudet gjorde bara MER ont. Vid lunch skippade jag maten, mådde så illa och jag kände mig bara överdrivet trött. Fick en tablett av idrottsläraren och huvudvärken försvann i kanske en halvtimme. Därefter kom den tillbaks och jag försökte vila bort det när jag kom hem men kunde inte sova alls så har haft det tills nu då det börjar avta lite granna. Illamåendet har gett sig och det känns skönt. Hoppas på det bästa att jag kan sova inatt och skippa värken. Från och med nu ska jag skippa ALLT fotbollbollsspelande! Speciellt när jag vart med om hjärnskakning innan en gång och en hård boll i magen som slutade med tappad luft och nu det här! Är så himla obehagligt, vill inte vara med om det här något mer...är inte rädd för själva bollen, utan smällarna som dem ger.



Ikväll blir det mys hos Sara och Dennis då vi ska käka skagenröra. Smaskens!  Blir väl massa prat osv. Sen kanske vi skulle ha musikkväll när vi kommit hem, vi får helt enkelt se vad klockan är och vad mamma och pappa känner. 

_______________________________________________________________________________________

I helgen blir det svenska och engelskaplugg. MASSA PLUGG! Men självklart ska jag också ta det lugnt, hinna med någon löpningsrunda ifall vädret ser bra ut, bloggen och? Ja vi får annars helt enkelt se vad som hittas på! 


Vad har ni hittat på denna dag då? ♥ Mer uppdatering kommer säkert ikväll för nu måste jag kila. Ha det gött ♥

 


Ovido - Quiz & Flashcards