elin-mylife

Alla inlägg den 13 september 2014

Av Elin - 13 september 2014 22:46

Fick tre försenade frågor till frågestunden och de gjorde inget alls! Bara kul att ni frågar frågor över huvudtaget! <3:)

Men tänkte svara på dem tre frågorna...

1. Vad har du för favoritfilm? - Jag har ingen favoritfilm, kollar inte på film så ofta men om jag ska säga någon så är det väl helt klart Sagan om Ringen. 

2. Favoritbok? - Läser inte böcker så ofta, alls. Men jag har en favorit sen jag gick i (fyran?) och den boken heter 'Föralltid'. Riktigt bra! 

3. Favoritartist? - Har SÅ många favoriter! Ariana Grande, Nicki Minaj, Kent, Veronica Maggio men min ALLRA FAVORIT är EMINEM! <3


Tack för frågorna Ida <3 Kram på er   

Av Elin - 13 september 2014 22:30

Asså skit! Råkade radera bilder som jag skulle lägga upp här på bloggen..:( och dem bilderna som jag VERKLIGEN tyckte var bra och som var för dagen. Att jag inte läser innan jag trycker. Jävla skit! Jaja. Blir som det blir..en bild blev det i alla fall.   


Har haft en riktigt bra dag idag. Firat pappa och vi har haft lite kalas för honom. Det kom lite folk hit, lite fler än jag trodde eller snarare så visste vi inte alls att fler skulle komma haha. Men det är bara kul!    Vi gjorde dock inte så mycket. Gett pappa presenter, käkat smörgåstårta och 'fiktårta' och pratat osv. 

I slutet blev jag dock jäkligt trött eftersom att vi inte hittade på någonting, bara satt och pratade (pratade dock inte så mycket xD) så jag satt och skrev med Elin och ♥Tim♥. (Fast vi skriver nästan hela tiden satt det var inte bara då..<3) 

Och nu sitter mamma, pappa, jag, farmor och farfar och pratar om allt! :) kvällen fortsätter säkert så, ska öva lite på engelskan snart också. 


Under kvällen blev jag på dåligt humör eftersom att jag inte fick någon ro alls, bråk mellan Ida och mig och Dennis som skrek i kanske 10 minuter...så bara satt inne på mitt rum och lyssnade på musik. Tillslut gick jag ut och Ida frågade vad jag tyckte om en häst som hon visade. Jag sa väl att den såg bra ut, inget mer eftersom att mitt humör var ganska nere. Därefter sa Ida att vi KANSKE ska åka och kolla på den imorgon, beror också på pappa. Jag bah: ....va? Sa knapp något men inuti mig var det som en sprakande raket! Är sååå jävla glad!! Skrev direkt till Elin och Hanna, Hanna blev lika glad som mig! Fyfan..vill nästan gråta för all glädje jag har inom mig. Allt bra kommer bara mer och mer framåt!<3 

Också lovat att Hanna ska få hjälpa mig ifall hon vill och jag fick ett självklart JA. Jättekul! :D

Att kanske äntligen få rida igen, lära sig och börja om på NYTT. Att få ha det roligt och liksom bevisa att JAG kan något och det här är jag. Att få komma tillbaka till sina rutiner. Asså ja. Finns så mycket roligt som jag kommer få tillbaka och mycket som jag kommer få lära mig igen.

Det kommer ta en tid innan jag lär mig helt igen men jag tror att det kommer gå rätt så fort! Men läskigt att lära sig en ny häst efter en urgalen häst som jag flög av. Men hästen var trafiksäker, snäll osv så nu hoppas jag verkligen på att det är sant för jag vill verkligen inte vara med om samma sak igen! Tur i oturen att det inte var värre..

Men jag måste tänka posetivt och se framåt och inte bakåt mot allt ont som hänt med mig tillsammans med hästarna. 


Är dock jätte nervös för morgondagen om vi ska åka dit, prata om hästen och PROVRIDA honom! Jag HATAR verkligen och provrida för de står jämt och glor på en och jag som inte är bra på och rida SKÄMS så enormt!! Sen att det är en häst jag inte känner och man inte vet hur han ska reagera osv. Hoppas på de bästa! :)

Hästen är en brun arab.. SUPERFIN! Dock var han gammal, 23 år, så vi kan bara ha honom till uteritter men det går lika bra det, inte direkt tänkt att jag ska tävla osv. Det har jag ingen tid för alls! Men uteritter ÄLSKAR jag så det gör ingenting och som Hanna sa, han är nog mer van och kan mer osv och det håller jag med om.<3 

Ida och jag ska också ta hand om hästen varann dag, sen om vi skulle ha nåt prov dagen innan och jag t.ex har prov och det är min dag så ska Ida ta hand om honom. Jättebra tycker jag! :) Sen tar jag hand om honom när Ida är hos Oskar! Åh då måste jag gå upp TIDIGARE än kvart i sju....x( HAHAH orka! xD Aja, värt det eftersom att jag verkligen vill ha en häst. 

Men kommer bli väldigt tajt med ALLT! Först skolan, läxor, hästen-mocka-kanske rida och sen bloggen. Kommer bli riktigt mycket men som sagt, jag kommer inte hand om hästen varje dag så det känns faktiskt skönt ändå. Jag ska försöka och jag kommer fixa det här! Bara jag får lite push av alla att jag kommer klara det här så ska ni se att jag gör det. :D 

Asså kanske att vi kollar på häst imorgon, kanske bli fodervärdar! Jättekul, stort och riktigt riktigt..fantastiskt! <3 Uppdaterar er mer imorgon om det, ifall vi ska åka och kolla. Hoppas verkligen det så att vi har det gjort! :D Efter det blir det att fixa sadelkammaren och en tredje box. Spännande!


Blir också MASSA engelska och träning. 


Nu har jag skrivit av mig allt som jag har och säga. Om dagen som har varit riktigt bra och allt roliga om hästen. Sa ju det, 2014 ÄGER! <3 Tack och hej ♥♥

 








Av Elin - 13 september 2014 19:06

Nu kommer svar från frågestunden och jag vill tacka er som frågade lite frågor!      kul att ni vågade ställa ert. 

Jag tycker att vi kör igång..  


1. Vad har du för framtidsplaner? -Jag har alla möjliga olika planer för framtiden. Gå ur skolan med bra betyg, flytta till Växjö, komma in på polishögskolan, bilda familj, resa utomlands och fortsätta med bloggen. Ingen direkt komplicerad framtid, men på ett ungefär hur det ser ut just nu.   

2. Vad är ditt favoritdjur? -Självklart HÄSTAR!♥
3. Vad äter du helst? -Hmm..det var en svår fråga haha. Helst äter jag nog vattenmelon. MUMS!

4. Vad vill du bli när du blir stor? -Polis! Helt klart! ♥

5. Vad är det bästa med att blogga? -Oj! Det finns så himla mycket..jag tycker verkligen att ALLT är roligt! Att kunna få skriva vad som helst (som inte är stötande mot andra), att få skriva om sig själv och om dem i min omgivning. Lägga upp bilder och berätta om allt och alla! Att få träffa nytt folk, läsa andras bloggar och bli peppad. Att man lär sig skriva mycket mer och BÄTTRE. Finns så mycket mer. Men man lär sig väldigt mycket genom bloggning, man lär känna folk och allt. På tal om lära känna, det var idag jag träffade en mycket speciell person som finns i mitt liv just nu! Jag är så jävla glad och stolt att vi är vänner. Världens underbaraste person ♥♥

6. Skaffar du många nya vänner genom bloggen? -Både ja och nej. Senaste tiden har jag fått ganska många vänner och det känns riktigt kul!   

7. Vilken linje funderar du på att ta på gymnasiet? -Hm. Samhäll tror jag att det blir. Inte direkt kollat upp det helt eftersom att jag har ett helt år kvar men jag tror att det blir det eftersom att jag ska gå polis sen!   


Ha en trevlig kväll. Uppdaterar mer senare ♥

Av Elin - 13 september 2014 10:25

 

Det är så jävla hemskt! En tvååring är borta sen 16 igår. 18 TIMMAR! Det är så himla jobbigt och veta att ett BARN är borta. Utan föräldrar, mat och varma kläder. Inget försvar eller nåt! När jag ser och läser det här då vill jag bara gråta..de gör ALLT för att hitta honom men inte funnit något. Inget spår, kläder eller pojken själv. Att en människa jag inte ens känner kan göra att jag känner SÅ HÄR. Hjälplös och ledsen. Men jag tycker att VI ALLA ska ta en del av det här på nåt sätt! Dela på facebook, bloggar, prata med vänner eller helt enkelt vara där och ta del av sökandet! ALLT är till en hjälp istället för och bara sitta hemma och titta på sociala medier utan att göra nåt. Så gör det! Föräldrarna kommer nog aldrig kunna tacka er tillräckligt för allt ni gjort då. Tänk er själva om ni hade en bror, syster, kusin, mamma eller nån som var spårlöstborta -då tror jag att ni vill att folk gör samma sak. 

VI ska hitta den tvååriga pojken vid liv. Vi MÅSTE och vi SKA! SÅ TA EN DEL AV DET HÄR!


INFO! Den tvååriga pojken försvann igår vid 16-tiden från sin farmor och farmorssambos hus i Viktmanshyttan. Farmorn hade åkt till sjukhuset med tvååringens bror till sjukhuset och då var farmornsambo kvar och tog hand om tvåringen. Sambon gick på toa och han hörde en dörr öppnas. När han kom tillbaks var tvååringen BORTA. 

Tvååringen, Valde som han heter hade på sig Jeans, en gul tröja och röda skor vid försvinnandet och Valder är runt en meter.


Hjälp nu till!! ♥

 



Skapa flashcards