elin-mylife

Alla inlägg den 9 september 2014

Av Elin - 9 september 2014 21:17

Suttit och räknat lite matte och efter en stund insåg jag att jag KUNDE och FÖRSTOD!   Jag räknade och räknade och insåg att det verkligen gick bra. Nåt fel här och där på några uppgifter men då gjorde jag om, som det sägs; Gör om och gör rätt!

Just nu känns det sjukt bra.    och jag hoppas att det känns likaså när jag gjort provet. Det här ska jag bara klara!   

Tror också att det krävs lite av mig, liksom att jag puschar mig upp och inte slutar räkna och tänka att 'det här kommer gå åt skogen!' Utan att jag kanske fortsätter räkna lite smått, inte så länge men lite kort, repitera och kanske ta hjälp av morsan eller farsan! Mig hjälpte med att efter jag vart lite nere så öppnade jag mitt fönster så att det kom in frisk luft, musik på och så satte jag igång. Jag försökte i alla fall ocg gjorde mitt bästa och gav inte upp, det är huvudsaken! Nämen om det gick som det gjorde förut så tror jag att det kommer gå bra. Önska mig LYCKA TILL, det kommer behövas!   


Funderar också på att starta en frågestund men är lite osäker faktiskt! :) Var ju ganska länge sen osv och känner att det kanske inte är så bra med så ofta osv. (HOST, som i början när jag bloggade...xD HAHAH) Men vad tycker ni? Frågestund? Kommentera!   

Ha nu en bra kväll - för det ska jag ha!     

 

Av Elin - 9 september 2014 19:15

Är så himla trött! Känner att jag nästan inte kan hålla ögonen öppna. Det gör ont i ögonen och detsamma i huvudet. Har fått tillbaka huvudvärken som jag hade igår kväll. Men inte så konstigt, vaknade vid tolv och hade svårt och sova, vaknat minst 15 gånger inatt och sen legat vaken från tre till fem inatt..därefter varit tvungen och gått upp vid kvart i sju! Inte direkt det härligaste men jag fick tvinga mig upp.

Mitt humör är inte det bästa heller, är bara så himla nere och stressad för ALLT! För skolan men också hur jag mår psykiskt..


Saker och ting är bara så himla jobbiga just nu. Pressen är så jä*la stor och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Suttit och räknat massor med matte i säkert en och en halvtimme men får inte in skiten i huvudet. Hur ska provet gå?! Jag får verkligen panik för att jag inte kan. Alla känslor kommer också fram och jag vill bara få ur mig all panik och gråt. Bara skrika, sparka och allt! Känner mig just nu så jä*la misslyckad.

Sen har jag svenskaläxa, idrottsläxa/träning (som jag börjar med imorgon, jag orkar verkligen inte och det är nog det sista jag skulle prioritera just nu..) En svenskanovell som ska bli klar på fredag och lite smått.
Tack och lov har vi inte spanskaläxa denna veckan i alla fall! Jag hade ärligt talat gått in i väggen om vi hade det med...


Skolan var åt skogen idag med. Lektioner som sugit och allt..den bästa lektionen var väl då no'n då vi bara satt och kollade på filmer. Annars var det vanliga lektioner och inte det roligaste. Men jag klarade dagen så det får vi väl se som nåt posetivt. 

Hahah klantig som jag är så tappade jag mina nycklar emellan ett element...:$ där satt dem fast i kanske sju minuter tills Hanna kom på en lösning att sparka på elementet (badass). Men ut kom det i alla fall! 

__________________________________________________________________

Imorgon är det som sagt onsdag. Matteprov står på spel och jag är så himla osäker på det. Men det får gå som det går, mer kan jag inte göra! 

Vi ska också återberätta om en text om Mexico på spanska. Spännande! Vi slutar också tidigt så det är himla skönt! Då jag ska försöka att göra lite läxor, träning och sådant. Har dock inget planerat men tror att det helt enkelt blir så. Om jag förståss inte är sämre imorgon, både fysiskt och psykiskt. Vi hoppas på det bästa helt enkelt!


Ikväll blir det att duscha. Kanske räkna mer matte med? Hoppas att ni hade en bra dag. Kram ♥  




Av Elin - 9 september 2014 09:20

Glömde lägga upp veckans låt i söndags så passar på och göra det nu! :) 

Ha en bra dag <3 

Ovido - Quiz & Flashcards