elin-mylife

Alla inlägg den 5 september 2014

Av Elin - 5 september 2014 23:15

Mot kvällningen så skulle vi åka till Tobbe och Anna som jag 'host' hade glömt bort. Så vi stack iväg dit. Satt och pratade, fikade och hade det riktigt trevligt. :) 

Sara och dem kom också dit och sen hade farmor och farfar äntligen kommit hem från norrland så de var också där! :D 

En stund in i fikat så kände jag att nåt började kittla vid min näsa, tänkte inte mer på det men det 'killade' bara mer så ska jag klia med fingret så känns det blöt så jag tittar på fingret och det är fullt med blod på fingret! Jag känner att det då droppar så jag springer i fulljä*la fart till toan. De andra trodde att jag skulle spy. 

Där står jag med blod som forsar som ett vattenfall. Ben som skakar och jag helt varmt. Fick säkert stå i 15 minuter eller nåt tills det avtog.. haha därefter fick jag göra rent toan liiiite granna. 


Nu blir det att kolla lite bloggar, nån video kanske om jag har tur. Sova! Vem vet :) 
Imorgon skulle vi köpa hö och hämta det men jag vill ha sovmorgon så vi får helt enkelt se hur jag gör.. dagen blir slapp. Nån promenad eller nåt ska jag få in, om jag överhuvudtaget orkar. För just nu har jag svårt med andningen igen...usch! Tänk om jag vaknar upp i natt och jag inte kan få luft! Inte kan skrika eller nåt. Vad fan gör jag då?!

På tal om dålig andning..snackade med mamma förut om det som hände och hon sa att om det blir värre ska vi åka in för jag vill verkligen inte vara med om det här igen! Att inte kunna få andas..det var det hemskaste på länge! Ta ett tunt sugrör och andas in å ut i det, då ska ni få se på ett ungefär hur jag kände men att jag inte kunde andas överhuvudtaget även fast jag tog i så jag höll på och storkna!    Nej fyfan. Två händelser under en dag..hoppas nu på att jag får en bra natt, att jag kan sova. 

Hoppas att ni hade en bra kväll. Godnatt ♥

(Ordnat så att jag kan få bilder till bloggen iiiigen :D) 

  

OBS!!! Skräck för blod, kolla inte!


Var mer blod, det kan jag lugnt säga....  

 



Av Elin - 5 september 2014 15:17

På idrotten så körde vi först den där uppvärmningen/träningen och det var inga problem. Lite jobbigt är det ju men är ju som sagt otränad satt..sen skulle vi gå en bit bort till ett ställe där vi brukar jogga osv. Där skulle vi springa en strecka på lite mer än två kilometer. Vi skulle springa i 30 sekunder, gå i 10 sekunder och så skulle vi hålla på så där. Efter en kort stund vi sprungit så känner jag att jag blev EXTREMT anfådd. Alltså vi hade inte springit så långt men blev ändå konstigt anfådd men tänkte inte mer på det och fortsatte köra. Efter att vi sprungit mer än halva kände jag att jag inte orkade mer och knappt fick LUFT! Det tog verkligen slut. Fick som ett lock i halsen. Försökte och försökte andas och det lät som fan när jag försökte andas, ett väsande ljud. Så tillslut satte jag mer ner på marken och fick massa andnöd och väsandet fortsatte med. Tur som det var så sprang jag med Jonna och Asha. De försökte hjälpa mig men de kunde inte göra så mycket. Asha bara sprang för och hämta idrottsläraren och Jonna stannade kvar med mig. Erika kom lite efter. 

Tårarna sprutade med för att INGEN luft kom in. Men efter en lång stund lyckades jag komma upp på benen igen och jag orkar gå vidare då vi möter idrottsläraren. 

Därefter har jag haft en osäker andning. Flera gånger om och om igen har jag tappat den lite smått! Dock inte lika farlig som vid idrotten. 


Spanskanförhöret gick väl ganska bra. Svenskan vet jag inte ett dugg om, kändes som att det gick åt hel*ete..

Sen tog vi skolfoto och haha asså min min. Diggar den verkligen xD


Ikväll blir det bara att ta det lugnt efter allt jobbigt som hänt. Usch, vill aldrig vara med om det här något mer. Att liksom inte få in någon luft, det är inte kul alls. All jävla panik och tårar som bara rinner.. 

Ska också bli en kväll UTAN läxor och allt!  :)


I helgen blir det som sagt lite matteplugg och engelska. Men också försöka vara ute på en promenad och städa mitt rum. Beror ju också på hur jag mår, ifall att jag blir sämre och om jag orkar osv. 

Ha en bra helg nu!! ♥ Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards