elin-mylife

Alla inlägg den 31 augusti 2014

Av Elin - 31 augusti 2014 21:15

Idag så var jag, Ida, Sara och Dennis på 'Lillerudsdagarna.' och det är lite marknad och så visar dem upp massor med djur osv. Svårt och förklara...Men Lillerud är en skola och varje år har de två dagar som de har marknad och visar djur osv. Det är kul och vara där och se allt möjligt, köpa saker och testa på. :) 

Ex. Får man rida på hästar, åka häst och vagn, köpa djur m.m Jätte mysigt är det! Jag köpe dock inget, man får vara lite snål ibland ;) Haha

När vi var på väg till Lillerud så började Sara's bil krångla så vi fick åka hem igen så inget hände liksom. Men som tur var så fanns det ju en bil hemma så vi kunde dra iväg iaf. 


När vi kom hem så har vi inte gjort så mycket faktiskt. Mamma och pappa har kommit hem igen. Så vi har gjort mat tillsammans, Fajitas blev det faktiskt. Mums, riktigt gott var det verkligen!! :)

Skriver in receptet lite snabbt: 4 pers. (Var inte det här receptet vi tog men samma ingredienser iaf. Don't worry!) 

1 paket Tex mex Fajita spice mix

1 paket tortilla 

500 g kycklingfile

1 gul lök

1 röd paprika 


Gör så här: 

1. Hacka upp paprikan och stek tills den blivit lite mjuk.

2. Skiva upp kyckligen i lagoma skivor, bryn därefter kyckligen tills den blivit bra stekt. 

3. Hacka upp löken, häll ner det i kyckligen och paprikan och stek på det. 

4. Ta i Fajitas spice mixen med lite vatten och blanda runt (obs!! Står också på förpackningen hur du ska göra).

5. Låt sjuda i fem minuter..

6. Värm tortillana i mikron i ca 30 sekunder. 

KLART! Servera med creme freach, tomat och sallad. :) Lycka till ♥


Hunnit läsa på lite engelska med så förhoppningsvis kan jag alla ord men har imorrn på mig med. Så imorgon blir det att repitera orden och läsa engelskatexten.

Duschade också förut och fick värsta ångesten för att jag duschade och tänkte: 'Tänk om vattnet tar slut nu när jag duschar?!' Så jag stod och tänkte så nästan hela tiden när jag duschade så jag fick nästan panik.. ;S usch! Inte kul alls när sånna tankar kommer upp och man får panik! 

_______________________________________________________

Imorgon är det måndag igen! Det innebär skolan och allt möjligt på schemat. Men förhoppningsvis blir det en vanlig dag. Med engelska...matte, hemkunskap,slöjd och so. 

Blir väl en bra dag så länge jag får träffa honom. <3<3 


Ha en bra kväll nu! Ska försöka måla naglarna strax. ♥

Av Elin - 31 augusti 2014 19:38

Av Elin - 31 augusti 2014 16:47

 

Förlåt så jä*la mycket för sämst bild men jag kan inte ro för att jag inte kan lägga upp bilder på datorn.. allt är så jä*la hopplöst, all jä*la teknologi kan dra åt hel*ete! 


Denna månad har varit riktigt bra! :D Slapp, Liseberg och massa annat smått. Jag är nöjd med månaden, synd bara med vädret och värmen försvann....hoppas nu på att September bjuder på massa kul och glädje!

Kram! ♥


Av Elin - 31 augusti 2014 13:00

Gjorde det här för ett år sedan men då kände jag knappt min klass och tänkte att nu när jag gått ett helt år med dem och känner dem så är det lättare och svara. Let's go! :)

1. Vad heter din klass? 13b
2. Har ni några minnen ihop? - Ja ganska många minnen. När vi dansade tillsammans, golfade m.m

3. Klassresor? - Nopp.
4. Vilken skola? - Stenstalidskolan.
5. Hur många är det i din klass? -24
6. Hur många killar? - 12 
7. Hur många tjejer? - 12
8. Hur många lärare har ni? - Två men i helhet kanske vi har 6-7? 
9. Vem har du känt längst? – Hanna
10. Är eran klass stökig? – Ibland :S
11. Vem är roligast? - Självklart Hanna! ;)
12. Vilken tjej är mest omtyckt av killarna? - Erika tror jag.
13. Vilken kille är mest omtyckt av tjejerna? - Ingen aning. Tobias kanske? 
14. Om du fick välja vem du ville, vem skulle du helst slå? - på hela skolan? - Ingen som jag vet nu. Finns väl massa idioter på skolan men inte direkt så att jag skulle gå fram och ge dem en käftsmäll. Då är man ju lika idiotisk som den.
15. Vem är längst? – Samira.

16. Hur skulle du beskriva din klass - Retard, schysta och bäst :3
17. Vem är mest läslus? - Hanna B

18. Är några tillsammans i din klass? – Neej!
19. Vem är jobbigast? – Nämner inga namn....
20. Vilka känner dig bäst? - Hanna och Alice.
21. Vem är mest blyg? - Jag!
22. Vem är klassens snobb? – HAHAH. K och E
23. Vems skratt är roligast? - Mitt eller Hannas
24. Vilka är "sportfånar''? - Killarna!!
25. Vem slåss bäst? - Ingen för det är töntigt och slåss!
26. Vem är mest muskulös? – William? Ingen aning...
27. Är några intresserade av hästar? - Japp :D
28. Vilka? - Hanna, Hanna b, Erika, jag och Jonna
29: Gillar du din klass? - Visst! :D

Av Elin - 31 augusti 2014 09:45

Tycker faktiskt att låten är riktigt bra! :) Typ min musiksmak. Och framför allt, hennes röst är grym enligt mig!! Kram ♥

Ovido - Quiz & Flashcards