elin-mylife

Alla inlägg den 30 augusti 2014

Av Elin - 30 augusti 2014 19:30

Vårt internet har börjat blivit SJUKT segt så jag får verkligen be om ursäkt ifall inläggen kommer komma upp sent osv. Men jag får helt enkelt starta om det sen och se om det blir bättre :) 


Har faktiskt inte haft för mig så mycket idag mer än att jag har fixat blommorna. Dock gjorde jag inte i vardagsrummet för att solen skulle komma förbi där (annars torkar vattnet om jag häller på det) så ska göra det strax :) Tränat på engelskaläxan som jag delvis börjar få in huvudet! Men ska träna lite mer senare. Fortsätter väl imorgon med dem sista orden och läsa en text så att jag kan det. Jag tycker att det är jätteskönt att ta hem texten som vi ska läsa upp i skolan några dagar innan så att jag blir lite mer säkrare och att jag kan få mer hjälp och att jag kanske lär mig mer osv. Bara plus alltså! :)


Mot kvällningen så gick jag och Trisse på en promenad. Tog också några joggingsteg och övade på och springa baklänges. Hahah nu tänker ni kanske 'varför springer du baklänges!?' Jag tycker att det är en sjukt bra grej. När jag gör det så lär jag att lita mer på mig själv och jag får en bättre balans. Låter könstigt men ja för mig är det så. Jag tycker verkligen att ni ska testa det. När du gör det så stärker du med låren, samtidigt är det roligt! Men ett tips -börja inte med det för en nedförsbacke eller uppför, haha. Kör på en rak grusväg, bara som början och tips :) 

Därefter att du kört det några gånger så kan du köra för en nedförsbacke/uppförsbacke. 


Ikväll blir det filmkväll med Ida. Vi vet dock inte vad för film vi ska se på, men vi får helt enkelt se! Något tips? 

__________________________________________________________________

Var två lite ruskiga saker idag som var. Det första var att Sara smsade mig och frågade om Jehovas var hemma hos oss. Jag fattade ingenting eftersom att ingen knackat. Då sa hon att det var två personer på vår gård! PÅ VÅR GÅRD!? Varken Ida eller jag hade hört att någon 'knackat' och vi båda var nere så det tyckte vi att det var lite konstigt och vi skulle VERKLIGEN hört nåt om dem knackat eller att det kom nån in på gården och vi har ju Trisse med som skäller. 

Sara sa att bilen stod en bit ifrån vårt hus och sen att de ställde den vid soptunnan. Därefter gick de in på vår gård sa hon och vi har ingen aning om vad dem gjorde på vår gård. Men en sak är säker, de har INGENTING och göra på vår gård!! Det är VÅRT hem och där ska f*n ingen vara som vi inte känner!

När Sara sagt det kände jag hur rädd jag blev. Vi visste ju inte vad de ville, vad de gjorde på gården (om det gjorde nåt) eller något! Varit väldigt fundersam...

Efter en stund efter att vi smsat så  stod jag och tänkte: Tänk om de kommer tillbaks inatt? När vi sover. Eller att vi vaknar och hör nåt. Att de kommer in i vårt rum när vi är vakna och..nä nu skenar det iväg. Men tänk om! Man kan aldrig vara säker, inte ens i sitt egna hem! Det är ju sjukt för f*n...!!


Den andra ruskiga saken är att Sara och Linus hittade en kniv på vägen till oss. EN SLAKTKNIV!? Hur jävla farligt som helst ju! Liksom hur har den hamnat där? Varför hade personen en kniv? Så jäkla många frågor dyker upp i huvudet. Det var ju inte direkt en 'snäll' kniv utan det var verkligen en hemsk kniv!

Den låg på sidan av vägkanten, den bara låg där. Den var smutsig på skaftet och vi har ingen aning om vad den kan ha använts till! Vi vågar inte ta upp den heller så att det inte kommer fingeravtryck på heller. Sara tog kort på kniven och vi skulle nog ringa polisen för om det ligger en kniv på landet -nästan i skogen, då är det f*n inte rätt! Det sista som fattas nu är väl bara kroppsdelar som hittas...nejfy! 


Det är verkligen inte nåt som stämmer! Tänk om båda två har ett samband...kvinnorna på vår gård och kniven. Hm..?? Kram ♥

 

 



Av Elin - 30 augusti 2014 18:32

Natalia har just nu en tävling på sin blogg.  Det är att man kan vinna en personlig tavla som man själv kommer få bestämma vad som ska stå på tavlan ex. Meningar, småord, namn osv.. :)
Så gå in på hennes blogg och gör grejerna som står -klicka på hennes namn för och komma till hennes blogg! 


Så nu ska jag göra dem grejerna som är ett måste. :)

https://www.facebook.com/pages/Mizcas-Tavel-Design/469179539853415?fref=ts


Var nu med och tävla för det kanske är just DU som vinner och det skulle väl inte vara så fel och få hem en tavla någon dag? :) Ifall jag vann vet jag i alla fall vad jag skulle ha för motiv och vem/vilka jag skulle ge den till.. ^^ 

Gå nu in på hennes blogg och va helt enkelt med!!! <3


Av Elin - 30 augusti 2014 09:30

 

Skapa flashcards