elin-mylife

Alla inlägg den 29 augusti 2014

Av Elin - 29 augusti 2014 20:16

 

Haha mitt fejs ser ut som en jävla båt xD Visste inte hur jag skulle hålla klampen och göra tumme ner men hittade iaf ett 'sätt' xD 

Av Elin - 29 augusti 2014 19:13

Dagen idag har varit riktigt bra och jag har lyckats med ännu två grejer den här veckan! :) Gjorde två förhör idag som gick toppen! Spanskan fick jag högsta poäng på och spanskaläraren verkade riktigt nöjd med min insatts. Syndes på henne när jag gjorde förhöret. (Kände att det var lite skryt alltså..:$) Men jag känner mig 100 gånger säkrare nu! So'n kändes faktiskt riktigt riktigt bra med, en var jag dock lite osäker på men det ordnar sig allt! :) Får jag inte fullpott på den här får jag det nästa gång. Bara och tänka posetivt liksom! :D 

Kört lite Frisbee golf och det var väl rätt så okej. Hah inte det roligste om man säger så men blivit bättre på och kasta iaf. :) 

Saknar honom redan..hur ska jag klara helgen?? <3


Hemma har jag bara ta't det lugnt. Inte gjort nåt speciellt alls.

Kvällen blir mys framför tvn med familjen :)<3


Aj! Har så jävla ont i min läpp sen igår, när stolen 'attackerade' mig. :( Så imorse när jag vaknade och tittade i spegeln var läppen blodig haha :P Sen under dagen har jag fått riktigt ont i min käke och mina tänder, nästan så att jag får ont i huvudet av värken. Men blev ju en REJÄL smäll igår så inte så konstigt! :( Får väl vänta och hoppas på att det blir bättre. Bara jobbigt och vänta!

__________________________________________________________________

Vad händer i helgen då? Jo, jag och Ida är ensamma hemma från imorgon till söndag för mamma och pappa ska bort. Vet dock inte vad vi ska göra men ska FÖRSÖKA gå på en promenad sen ska vi väl laga mat tillsammans osv. :) Blir lövbiff och potatisgratäng. Här du blir det finmat när morsan och farsan är borta ;) Man får väl passa pååå!

Juste måste också träna på engelskan! Det fixar jag allt :) Hoppas bara att jag kommer ihåg det, har ju minne som en guldfisk. Men får lägga upp boken på skrivbordet. 


Nä nu tar jag helg!!!! ♥ 

 






Av Elin - 29 augusti 2014 16:30

Nu när jag tänker tillbaks för ett år sen så kan jag verkligen inse att jag har växt upp! Jag har lärt mig MASSOR och gått igenom saker och ting på bara detta året. Jag har blivit en mycket gladare person och säkrare i mig själv. Jag har lärt mig att det här är jag och kommer alltid vara så kanske dags och släppa taget och skita i vad folk tycker och vad mina tankar säger åt mig? 


För lite mer än ett år sen så skulle jag börja sjuan! Jag kunde verkligen inte tro mina öron att JAG hade blivit så stor. Att jag äntligen började högstadiet, komma till det 'stora stället', få en ny klass och lärare.

Jag var så himla spänd. Spänd för alla klasskompisar, att ingen skulle gilla mig och att skolan skulle gå åt helvete. Att bli mobbad och allt! Men det ändrades under det här året, jag hade helt fel! Jag har klasskompisar som förhoppningsvis gillar mig för den jag är. Skolan går bra även fast det är en riktig kamp ibland. Ingen mobbning även fast jag kan få nån blick, men jag känner att om dem tycker att det är så kul så låt dem görat! Det är bara idiotiskt och hålla på!! 


Detta skolåret har jag kämpat med massor. Skolan. Vänner. Och med mig själv. Jag har fått kämpat mig igenom med tårar, ilska och tankar. Man kanske fick känna så här för en läxa, EN LÄXA?! Att man inte kunde men var tvungen och göra den. Att om man inte kan och gör den så är man helt retard? Så kände jag. Precis så! Om jag inte förstod när mamma förklarade så blev allt helt kaos och jag bara släppte allt. Tårarna sprutade och ilskan var inom mig för att jag inte fattade. Så ska det inte vara! Ingen ska må SÅ dåligt för en läxa. Att man inte förstår och man inte kan. Så vad skulle jag göra? -Jo jag bad om ett papper, att få träna mer på det. Att läraren skulle förklara mer så att jag verkligen förstod och så att jag blev säker! Proven gick bättre då och i slutet av terminen kunde jag verkligen känna att 'aa nu är jag nöjd.'

Har också känt så här med kompisar att man bråkat och allt går åt helvete. Det har jag varit med om några gånger i sjuan. Vi har bråkat, iggat varann och ALLT. Men vi har alltid blivit vänner igen och det är jag så jävla glad för! För utan henne/dem skulle jag vara tom. Jag kan redan säga det nu. -Jag är en väldigt svartsjuk person av mig. Jag hatar att jag är det men jag kan verkligen inte göra något åt det..försöker att inte vara det men jag är rädd för att folk i min omgivning då försvinner om dem t.ex är med någon annan och dem då kanske inte vill vara min vän längre. :/ Jag försöker iaf och inte känna så här men ibland är det verkligen svårt då svartsjukan är väldigt stark!


Sen med mig själv. Det har också varit en kamp! Att jag inte dugit som jag är, att jag är ful och ALLT! Allt det har hängt efter mig, ja egentligen i FLERA år men att dem äntligen har börjat tappat greppet om mig. Det känns himla skönt! Jag har nästan slutat lyssna på sorliga låtar som trycker ner mig och istället lyssnar jag nu på musiken som jag tycker är bra och mår bra av! Visst kan sitta och lyssna på Sofijah, Lizen osv men just nu är det bara för att deras låtar är perfa :) (De har ju dock inte bara gjort sorliga låtar) Jag kan vara ledsen ibland men just nu mår jag underbart men när jag väl är ledsen så försöker jag muntra upp mig själv eller bara lyssna på musik. 


Sen har jag har verkligen börjat tycka om mig själv mer och mer. Jag kan stå framför en spegel utan att skämmas över hur jag ser ut och jag kan verkligen stå där i flera minuter och se att jag ser helt okej ut. Att det är jag och jag ska vara nöjd! 

Under ett år har jag lärt mig massor. Grejer i skolan, olika ämnen. Kompisar. Familjen. Lärt känna mig själv mer. KÄRLEK<3. Och säkert massa mer. 

Allt har jag i princip gjort och lärt mig själv. Att gå vidare själv, det är en kamp det också men jag har kämpat och det har gått super! Att liksom inte våga prata med sina föräldrar om vissa saker som att man behöver hjälp det är ett helvete. Sen med kompisar att säga det! Båda är lika hemska. Men visst, alla har faktiskt en del av kampen i mitt liv! Hur skulle jag annars kunnat gått vidare!? <3 

Att också kunna få skriva ut på bloggen hur man känner det hjälper en också upp snabbt. Så fort jag skrivit ut hur jag känner så mår jag kanske nästan bättre. :)

Sjuan har varit kaos ibland. Men som sagt lärt mig och det har verkligen gjort så jag mött massor med saker som jag nog måste stå emot om några veckor, månader, år. Vem vet? Men självklart har sjuan varit bra med, annars hade jag inte mått så här som nu! :)<3 Tack alla som vart vid min sida under detta skolåret, vänner, bloggare, familj ♥

_________________________________________________________
Nu går jag i åttan...sjukt!

Jag undrar vad det här året kommer bjuda på. Allt möjligt antar jag? Men om det är som nu så kommer det gå bra :) Bara det med att det kommer vara tuusen mer läxor och prov eftersom att åttan är det västa skolåret. Men är det så, eller är det bara folk som säger så för att göra en rädd? 

Vi är ju bara i vecka två nu som är avklarad så vi får helt enkelt se! :) Men man får hoppas på att skolan fortsätter så här bra och att JAG mår lika bra som nu och kanske t.om bättre snart? 

Åttan, nu jävlar är du bra och förstör inte för mig nu. Låt mig va och känna mig så här lycklig ♥♥


Skapa flashcards