elin-mylife

Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av Elin - 21 augusti 2014 20:47

Är så trött så ska allt försöka och gå å lägga mig snart!

Vilade lite förut, egentligen skulle jag 'bara' blunda för dörren var upplåst och de andra var på promenad. Så att ingen skulle kom in, meen..jag lyckades somna i tio minuter och helt plötsligt var dem hemma. I alla fall, jag vaknade några gånger innan och sov i nåra sekunder så helt plötsligt vaknar jag och inte jag andas!! Får panik och helt plötsligt kunde jag andas igen, tack och lov! Usch, hemskt är det.


Inatt hoppas jag att jag får sova! Jag behöver VERKLIGEN det. Om jag inte får sova inatt då är det lika bra att jag stannar hemma imorgon. 

Nä nu får vi se det positivt :)


Imorgon är det ju som sagt fredag och jag slutar kvart i två. Skönt, ingen långdag! Då har vi med idrott och vi ska springa, UTE?! Det kan vi ju fan inte göra. Inte när det är översvämning och allt....hoppas att det blir idrott inne annars är ju lärarn helt jävla......


Förresten, inatt så hade det regnat 100 milimeter! O-o


Godnatt ♥

Av Elin - 21 augusti 2014 17:00

Nu får jag och uppdaterar så fort jag kan för jag vet inte om det kommer åska snart och allt bara försvinner. Då jag nog inte kommer kunna uppdatera er så ofta nu. Men fortsätt läs så vet ni varför, jätte viktigt och nåt som ställt till mitt liv helt kaos!


Har haft en sjukt jobbig och katastrof natt! Det går inte alls och beskriva hur rädd jag varit. Har verkligen mått dåligt över allt. Har haft kraftiga magsmärtor som jag har kvar lite av och sen jätte illamående som jag har kvar så jag knappt kan äta.

Det började igår. -Jag la mig innan elva och sen vaknar jag vid ett, av åska och spöregn! Vågar inte röra på mig och det ända jag tänker på är 'gud, är sladdarna urdragna?!' Åskan fortsätter och fortsätter, det blixtrade så att hela himlen lös upp och dundrade som..ja jag vet inte vad! Ett rent helvete small det iaf.

Försökte vara lugn och bara låg kvar. Det blev värre och jag tänkte ta och springa in till mamma och pappa men vid två hör jag att mamma och pappa är uppe så jag går upp till dem för jag fick verkligen panikattack!

Pappa och jag går upp till övervåningen och ska dra ut nån sladd som är kvar så hör vi värsta smällen!! Pappa och jag hoppade säkert så att vi båda slog i huvudet. Ida kommer utspringnas och får panik hon med. 

Vi går ner och märker att värmepumpen inte går...den är sönder! Pappa kollar lite mer men inser sen att en säkring stängde av pumpen för åskan :) 

Mamma, pappa, jag och Ida sätter oss i vardagsrummet med ljus, pratar om helvetes åskan som VERKLIGEN är värre än värst asså. Det blixtrade och small hela tiden, samtidigt! Vi var sjukt rädda och satt bara uppe i flera timmar. Vid fyra kommer Dennis och Sara hit, de ville inte vara själva för att Linus åkte då och jobbade. Så de fick sova här. Något sovande blev det dock inte.. var vaken ända tills jag skulle upp! (06.45) 

Åskandet fortsatte och bara regnade och regnade..! Jag gjorde mig iordning och åt, men jag fick knappt i mig nåt. Fy fan vad dåligt jag mådde.

Ut gick jag i regnet. Väntade på skolskjusen men den kom aldrig! Pappa tog traktorn på vägen för det var HELT översvämmad vid en bro och den kunde rasa när som helst eftersom att det var vatten ÖVERALLT! Total översvämning..

Men kom tillslut till skolan för pappa skjusade mig, tio minuter innan vi började. Snacka om att jag var stressad och mådde ännu mer sämre.


Det slutade och åska. Men regnet var kvar och det var samma sak i stan, totalt översvämmat!! Regnet bara drälde ner...typ hälften av kompisarna i klassen kunde inte komma för allt vatten.. 

Tur som det var så var vi inne. Men mådde lika dåligt som innan. Men då skakade mina händer och jag var så rädd för att bron skulle rasa där vi ska åka! (Tur som det är så finns det två till vägar, fast mer onödiga vägar men men..) 

I skolan kunde jag inte koncentrera mig, bara satt och tänkte. Som tur så var det inga jobbiga lektioner. På två lektioner satt vi och kollade film, bild och svenska. Dock blev svenskan heeeelt annorlunda! 


Tio över ett slutade vi. Pappa och Tobbe hämtade mig. Vi åkte till skroten med Tobbes gamla bil. På väg hem så var det VÄRLDENS bilkö! Vi fick säkert stå i tjugo minuter innan vi äntligen var på hemväg. Men dumt som översvämningarna gjort så kan man inte åka på smarta sätt och det stod typ poliser överallt för att visa vart man skulle åka. Var EXTREM KATASTROF!

När vi kom hem så gick jag och pappa och kollade lite här och där. Det var verkligen hemskt! Bron som är till oss har verkligen rasat...allt vatten har bara tryckt på och det resulterade med en bro mindre.

Tur att det finns två till vägar till stan, annars hade vi problem.

Vattnet kommer bara närmare och närmare. Det blir mer och mer med. Men tur som det är så bor vi högt upp med. Men SMHI varnade för MER regn!!! Nä fy fan! Jag orkar inte, vill verkligen inte ha mer åska. Om det blir en åsknatt till utan sömn stannar jag hemma imorgon från skolan! Har liksom inte sovit sen ett inatt... så är väldigt trött!!


Vi är helt jävla kraftlösa. Vi kan inte göra nåt! Det är hemskt men sant..önskar just nu på sol och typ 37 grader! Det ända som funkar om allt vatten ska bort. 

Det står om översvämningarna ÖVERALLT! På aftobladet, nwt, fb. Visst bra att det skrivs om det så att folk vet. Inte ofta denna hålan står med i ab. ;)


Nu ska jag ta det lugnt. Måste duscha men orkar inte alls! Inte nåt orkar jag. Mår såpas dåligt över allt så jag bara släpper taget om allt! Tack och lov att det är fredag imorgon, skulle inte orkat en till dag (om jag orkar gå iväg imorgon såklart)! Ska iaf försöka följa med på en promenad sen (om vi skulle gå).

   

Ska försöka uppdatera er mer om detta om jag har internet och det inte är katastrofväder. Men nu har ni fått massa info så att ni vet ifall jag inte uppdaterar nåt mer idag. 

Har er dag varit bra då? Kram ♥






Skapa flashcards