elin-mylife

Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Elin - 11 augusti 2014 23:45

Just nu är jag bara så himla trött på all prat om vikt. 'Åh jag måste gå ner i vikt', 'Jag är så tjock'...asså snälla! Du är så jävla fin på ditt sätt. Alla ser helt olika ut. Alla är olika långa, breda, endel har kurvor -andra inte, utseendet är olika på alla och så vidare..

Nu kanske ni undrar varför JAG pratar om detta, jag som har problem med att acceptera mig själv, hur jag ser ut och att jag tycker att jag är mullig. Jag försöker att acceptera mig själv och börjat göra nåt åt saken!


Jag såg att Sara's kompis skrivit ut på fb om en personligtränare..att hon behövde en, därefter kommenterade Sara att hon nog också skulle behöva det. Jag menar SNÄLLA?! Ni har fått barn, klaga för i helvete inte!? Ni kanske skulle tänkt på det innan isf.. är bara så trött på att alla ska klaga hela tiden att dem är feta! NI ÄR FINA SOM NI ÄR! Era vänner och familjer bryr sig nog inte om det för om dem skulle göra det, då är dem inga riktiga vänner alls!

ALLT handlar inte alls om hur man er ut! Det måste folk förstå att det inte gör det. Det är så fel allt med vikten och utseendet, att folk ska bli drabbade av det! Drabbade av andra människor, så som ord, filmer/reklamer, bilder, tidningar och allt! Hetsen finns överallt!! Inte konstigt att alla tänker att dem måste gå ner i vikt..och nästan dör av anorexia och allt. Jag tycker att bolag som har modeller ska ta in flera människor med kurvor och inte bara 'smala', 'perfeka'. Det är så vidrigt alltså att det bara är smaaaaaaaala, ÖVERALLT! 


Jag själv tänkte nästan varje dag att jag är mullig och måste gå ner, dock har det lugnat ner sig nu. Jag har börjat acceptera hur jag ser ut, att det här är jag och kommer alltid vara! Man måste det om man ska ta ett till steg in i livet. Men det är ju inte direkt så nu att jag menar att man bara ska sitta inne nu, äta chips och glass varje dag, nejnej! Det är ju bra om man rör sig några gånger i veckan iaf men att man inte tänker att nu ska jag gå ner i vikt bara för dem promenaderna. Man går helt enkelt för att man ska må bättre, få upp sin blodcirkulation och för att det är KUL!

Om man inte kan acceptera sig själv och VERKLIGEN måste gå ner i vikt (som det oftast inte är) så ska man träna sig ner i vikt, och inte skada sig själv pågrund utav vikten eller hetsäta och spy eller inte äta nåt alls!

Äta nyttigare är också ett sätt. Sluta med godiset, drickan och ut och spring någon gång i veckan och försöka gå en promenad några gånger i veckan. 

Det hjälper. 


Men att tänka att man är tjock och bara träna, träna, träna och skada sig för det. Då måste man verkligen få hjälp.. Det går och snacka med sina föräldrar, vänner, psykolog om hur man tycker om sig själv. Dem vet vad de ska säga för dem har nog gått igenom samma sak som ni gör.


Ni är perfekta och så jävla underbart fina! Ni ska vara glada för er skull, för hur ni ser ut och för hur ni är! Det kommer hjälpa er ENORMT. Jag tror på er och jag vet att ni kommer klara det. Acceptera er själva och lyssna inte på vad andra säger och tycker, ALDRIG! 

   

 

Tack för mig och mina åsikter!! 








Av Elin - 11 augusti 2014 20:15

Efter att man duschat och hoppat i sina myskläder så känner jag mig riktigt fräsch. Men också varm, har frusit hela dagen idag i princip så har haft det riktigt jobbi't. Har haft på mig en tjocktröja men hjälpte det? Nej. 

Så fick tillslut ta mig en promenad ochjag tog mig också å joggade då och då. Fick verkligen upp värmen! :) Blev väldigt häpen faktiskt för jag har inte alls sprungit på..läääänge men jag klarade och springa ganska långa sträckor. :o

Blir nog kanske en runda imorgon med, vem vet? 


Har annars bara tagit det riktigt lugnt. Lagt in massa 'ny' musik på min spotifylista och ska väl snart ta och rensa bort lite musik som jag inte gillar längre. :) 

Så blir väl kvällen, om jag inte kommer på nåt heeelt oplanerat och göra ;) 

Dagen har vart bra, MASSA musik <3 Och inte varit lika trött, som alltid..

Dock börjar min matlust försvinna mer och mer, kunde knappt käka frukost imorse och middagen orkade jag knappt. :S Men åt så att jag ska orka med saker och ting.

Nu ska jag fortsätta med min musiiiik. Ha en go kväll ♥

 

Passade UTMÄRKT och få skoskav när jag var ute och sprang..skorna som jag har SUGER. Varje gång jag har dem, gå eller springa så får jsg skoskav...därför jag typ aldrig har dem. Nu är det slut på dem skorna iaf!! Hoppas att jag kan springa imorrn..? :S

Av Elin - 11 augusti 2014 10:44

Haha tyckte att han var sjukt bra! :P Ha en bra dag ♥

Skapa flashcards