elin-mylife

Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Elin - 10 augusti 2014 22:30

Nu är det kanske dags och skriva om Liseberg och allt? Jag har MASSOR och skriva om.. <3

Det första jag kan börja med är väl att det har varit AAAAAAAS kul!! Skulle kunna göra om allt en gång till, om och om igen. Det har varit fantastiskt och nåt som jag inte kommer glömma :) Jag ar också vågat åka två som jag vart skeptisk till men ändå VELAT och som jag lyckades göra. Behövdes bara lite push för rädd och nervös, det var jag..

Dock kunde värdet varit bättre i slutet, men men.. vi ska nog iaf försöka att åka dit nästa år igen för att åka mer och kanske våga åka dem som vi inte vågade/hann igår! :) Låter som en awesome grej!


Igår morse så gick jag upp halv åtta. Sovit dåligt under natten med, vaknade några gånger men men. Fixade iaf till mig och så kom Hanna och hennes pappa å hämtade mig. 

När vi var framme åkte vi till hotellet som vi skulle sova på under natten. Men dit kunde vi inte gå för vårt rum var inte klart så vi fick åka till Liseberg på dirren.

Hade superkul på Liseberg och åkte massor! :) Lisebergsbanan, Hanghai, 'FLAMRAJD'-Hanna förstår bara xD, Parishjulet (som jag fick panik i..jag satte mig på golvet och fick typ panikattack..inte kul alls!), Jukebox, slänggungan, virvelvinden, osv. :) Började tyvärr spöregna så då åkte/gick vi sagoslottet och kristallsalongen. Dock fortsatte det bara så vi blev DYNGSURA och frös så vi gick gå hem, men vi var iaf där i över sex timmar :) Som sagt, vi ska försöka åka dit nästa år igen och åka fleeeer! :D 

Vi åkte spårvagn till hotellet, älska't!♥ På hotellet så duschade vi och så bastade vi. Vid bastun så har killarna och tjejerna bastun mittemot varann. Hanna och jag skulle gå ut, jag öppnade dörren från bastudörren och just då kommer en kille ut, precis. Han och jag hoppar fan lika högt, fem meter eller nåt och så kommer det här från killen: Jävlarr! xD Han blev as rädd, likaså jag. Så jag smäller igen dörren och går tillbaka å sätter mig xD HAHAH

Snygg var han iaf!! Grr ♥ 

Vi skulle mikra mat och mikron dampade som fan, fast mest var det ju vi som inte visste hur man skulle göra, haha. Så dumma vi var alltså ;) Vi sprang runt på hotellet här och där. Sen testade vi och hoppa ut från hissen när dörren skulle stängas så blir det ett piipljud, jäklar vad pinsamt!!! 


Under natten till söndagen så sov jag SVIN DÅLIGT..jag mådde också sjukt illa och ont i magen. Snurrade nästan lite i huvvet med. Usch!

Har mått lite smått illamående hela dagen med. 

Hotellfrukost ♥ Mums. Vi gick i Nordstan och jag köpte inget till mig utan en blomma till mamma och pappa för att jag tyckte att det skulle ha nåt efter allt ♥
Vi åkte därefter hem. När jag kom hem packade jag upp, vattnade blommorna och min kusin å moster kom en liten stund. :)


Har varit en awesome helg, mer kan man inte säga!! ♥♥ Tack för allt fina du ♥ 

 



Av Elin - 10 augusti 2014 21:55

Två små småvideos. Haha. Tänkte att jag lika gärna kunde filma nåt, liiiiitet! ;)


 
Enjoy haha.. ♥ Kram

Av Elin - 10 augusti 2014 21:33

I Onsdags så åkte vi till Mariestad och jag var där tills igår men då som sagt åkte jag till Liseberg med Hanna och hennes pappa (mer skriver jag om det i nästa inlägg) :) 


Som sagt vi åkte till Mariestad i onsdag och jag ville INTE alls med...jag ville bara vara hemma, blogga och inte göra ett skit. Men jag blev medtvingad. Jag fasen skrek att 'nej jag vill stanna hemma', jag bölade och kastade min kudde i golvet. Var rikitgt frustrerad! Hittade inte alls sakerna som jag skulle ha med heller. Tillslut skrek jag ut; Har jag adhd eller?!? Visste inte alls vad jag sa just då..men jag har ALLTID undrat det, i flera år! Ville tillslut bara få veta sanningen eftersom att jag bli så arg och allt.. orkade inte alls. Ville bara få ett spett igenom hjärtat då, bara få ett slut! Både Ida, mamma och pappa lovade att jag inte hade det. Jag lugnade ner mig och vi for iväg. Påvägen dit mådde jag mycket bättre men kunde inte släppa det jag sagt. 

Vi pratade och fixade allt nät vi kom dit, vi spelade skip-bo med.


I torsdags så åkte vi till hamnen, vi åt lunch ute, jag tog en asgod skagenbaguette. Därefter kulglass. Mums! Mådde mycket bättre den dagen. 

På kvällen gick vi på en promenad och därefter hade vi picknick ute på campingen, vid vattnet och hade det super mysigt och kul. 

 

I fredags så åkte vi till olika second handbutiker. Därefter till Wästgötabagarn. 

När vi kom tillbaka till husvagnen var förtältet helt fuckat! Det såg ut som att någon hade kört in med en stor jävla lastbil..:s haha. Det hade tydligen kommit världens störtskur och 8 milimeter regn på bara 1-2 min..så det var översväming i HELA tältet! Fint tänkte vi...där fick vi plocka ut alla stolar och grejer, mattor å allt i full panik. 

Allt blev så klart torrt och bra men tog ju lite tid, tur att man då har en värmefläkt! ;)

 

Det var ändå en rätt så bra 'semester' :)<3 Ha en go kväll! ♥


Av Elin - 10 augusti 2014 17:40

Nu är jag äntligen tillbaka till bloggen och förhoppningsvis kommer jag vara det nu ett tag! :) Har varit helt jävla awesome på Liseberg och bra dagar annars! Kommer berätta allt i nästa inlägg, ska fixa upp bilder osv först.

Tror dock att jag gör ett varsitt inlägg om Liseberg och sen Mariestad. :) 

Men vi hörs i nääästa inlägg, ha det så gött så länge ♥ Kram 

 

Av Elin - 10 augusti 2014 12:15

Tycker att låten härmar lite Miley Cyrus med killen i bakgrunden.. :S men annars riktigt bra!

Ses senare ♥ Ha en bra dag!


Skapa flashcards