elin-mylife

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

Dag 3-varför vill du bli polis?

Av Elin - 8 augusti 2014 15:15

Varför jag vill bli polis är för att det verkar sjuuuuukt spännande! Riktigt coolt. Man får vara med om så mycket, både hemska saker men nog också roliga. Att liksom få hjälpa folk, hitta saker, ja helt enkelt göra en god sak. Det kanske inte är så kul och hitta en död människa, men om personen varit borta i flera veckor och man tror att personen är död så är det alltid skönt och få veta det och se personen istället för att inte få veta det så att man kan gå vidare och få ett slut. 

Att få fast massa äckligt fölk, ni vet vilka jag menar..men också göra roliga saker som att folk får ta alkotest haha osv. 
Att man gör samhället bättre, kanske bättre än vad det är nu! För nu är det fan åt skogen ibland..

Men det finns en sak som jag är rädd för..att t.ex se en död människa, speciellt ett dött barn! Aldrig sett det och är sjukt rädd för att jag kanske ska svimma eller nåt, beror väl kanske på vad som hänt också..? Att kanske få hot av folk som 'inte gillar' polisen. 

Det finns ju massa risker som jag kommer ta eftersom att jag väljer polis, ex att vi kan bli beskjutna mer (nu säger jag inte att poliser ofta blir det och att det är mer synd om dem men ja ni fattar nog poängen), hot, våld mot polis, m.m..allt sånt kan hända andra människor också men ni fattar poängen! 

Dock tänker jag inte så mycket på det nu utan jag kommer ta alla dem riskerna för det är ju nåt jag verkligen vill bli så. :D 


Känna att man är till någon nytta och inte att man då bara tänker på sig själv utan på andra, att man hjälps åt. 

Fast vet ni vad jag längtar mest till..? xD Få se om det finns några snyyygga poliskillar ;) sen att vara lite cool och ha på sig poliskläderna och köra polisbil, fort!!! Gosh ♥ Hihi


Kanske om nio år, då kanske jag är polis, fatta den känslan! Att jag klarat skolan/gymnasiet, alla jävla polistest, högskolan och tillslut hamna på mållinjen -EXAMEN! ♥ This is gonna be the best day of my life ♥♥

Och jag lovar er..ni kommer säkert få vara med om min resa till och bli polis :)<3 För jag, jag kan också lyckas! ♥



 
 
natalia

natalia

8 augusti 2014 19:30

Vi åker nog inte på Lördag ;/

http://nattis98.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards