elin-mylife

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Elin - 8 augusti 2014 19:45

Lånar denna av Hanna ;)<3 (Klicka på hennes namn då kommer ni till hennes blogg)

 

Vad tycker du om skolan? - Jag tycker ingenting om skolan. Den är jävligt jobbig med läxor och sånt. Fast en del dagar kan ändå vara helt okej. Håller med Hanna, jobbigt och gå upp tidigt på morgonen!

Vad är de sämsta med skolan? - Alla jävla läxor..sen alla jobbiga som ger en blickar

Ditt bästa betyg? - C :) 

Ditt sämsta betyg? - E

Kortaste dag? - Har ingen aning hur vi kommer gå detta läsår men jag kommer informera er när skolan börjat! Antagligen fredag eller onsdag ;)

Längsta dag? - Vet inte, informerar er senare om det! Kanske måndag.. :S

Om du skulle ändra nåt med skolan, vad isåfall? - Inte så mycket läxor och flera prov efter varann! Sen tiderna, skulle helst börja åtta och sluta tidigt!

Vad har du för språkval? - Spanska! <3

Är du nöjd med dina betyg? - Ja, faktiskt, riktigt nöjd är jag! :) Bara och hoppas att man förbättrat sig i flera ämnen nu till hösten.

Hur lång tid tar det för dig att komma till skolan? -10 minuter med bil, om man ska gå, 30-40 min, cykla 20 min.

Hur tar du dig till skolan? - Åker trååååktaxi..

Favoritämne? - Samhällskunskap, helt klart! <3

Stressar skolan dig? - Jaop, jävligt mycket.

Har du många vänner i skolan? - Aw, nu börja jag nästan gråta för det Hanna skrev..:'(<3 http://novembertjej.bloggplatsen.se/2014/08/05/10813047-skoltag/#kommentarer <-In och läs ♥

Nä jag har inte många vänner i skolan. Jag har väl typ tre-fyra som jag är med. Men en speciell som jag är med i princip varje dag! Hanna. ♥ Jag säger samma sak till dig som du sa till mig: Vi bråkar och iggar varann men allt blir så jävla bra i slutändan! Vi berättar nästan ALLT för varann och båda finns där. Vi har så himla roligt tillsammans och gör massa knasiga saker, många minnen har vi och mer kommer vi få.  Det är väl så en vän ska va? En som man kan göra MASSOR med och skratta varje gång man är med varann. Vi är grymma tillsammans om stått ut med varann, speciellt du som stått ut med mig :S En riktigt bästa vän är du och det vet du, en sån skulle alla ha!! ♥

Om du var rektor för en dag, vad hade du då bestämt? - Skulle kanske sagt att 'nä idag skiter vi i skolan, dra hem' eller så skulle jag plogat alla som jag inte tyckt om, haha. xD

Vilken tid vaknar du du på skoldagarna? - Beror på om vi ska göra nåt speciellt i skolan, om jag ska ta med nåt till skolan går jag kanske upp kvart över sex, annars kvart i sju. 
Klass/år på gymnasiet/skolan? - Börjar 8:an :3

Vad brukar du göra på rasterna? - Snacka med kompisar, gå omkring eller bara sitta med mobilen. 


Sorry om jag har tagit er ännu en dag närmare skolan med skolprat. Men men, det är ju snart så.. gör gärna denna på er blogg! Länka i kommentarerna då ♥

Av Elin - 8 augusti 2014 15:15

Varför jag vill bli polis är för att det verkar sjuuuuukt spännande! Riktigt coolt. Man får vara med om så mycket, både hemska saker men nog också roliga. Att liksom få hjälpa folk, hitta saker, ja helt enkelt göra en god sak. Det kanske inte är så kul och hitta en död människa, men om personen varit borta i flera veckor och man tror att personen är död så är det alltid skönt och få veta det och se personen istället för att inte få veta det så att man kan gå vidare och få ett slut. 

Att få fast massa äckligt fölk, ni vet vilka jag menar..men också göra roliga saker som att folk får ta alkotest haha osv. 
Att man gör samhället bättre, kanske bättre än vad det är nu! För nu är det fan åt skogen ibland..

Men det finns en sak som jag är rädd för..att t.ex se en död människa, speciellt ett dött barn! Aldrig sett det och är sjukt rädd för att jag kanske ska svimma eller nåt, beror väl kanske på vad som hänt också..? Att kanske få hot av folk som 'inte gillar' polisen. 

Det finns ju massa risker som jag kommer ta eftersom att jag väljer polis, ex att vi kan bli beskjutna mer (nu säger jag inte att poliser ofta blir det och att det är mer synd om dem men ja ni fattar nog poängen), hot, våld mot polis, m.m..allt sånt kan hända andra människor också men ni fattar poängen! 

Dock tänker jag inte så mycket på det nu utan jag kommer ta alla dem riskerna för det är ju nåt jag verkligen vill bli så. :D 


Känna att man är till någon nytta och inte att man då bara tänker på sig själv utan på andra, att man hjälps åt. 

Fast vet ni vad jag längtar mest till..? xD Få se om det finns några snyyygga poliskillar ;) sen att vara lite cool och ha på sig poliskläderna och köra polisbil, fort!!! Gosh ♥ Hihi


Kanske om nio år, då kanske jag är polis, fatta den känslan! Att jag klarat skolan/gymnasiet, alla jävla polistest, högskolan och tillslut hamna på mållinjen -EXAMEN! ♥ This is gonna be the best day of my life ♥♥

Och jag lovar er..ni kommer säkert få vara med om min resa till och bli polis :)<3 För jag, jag kan också lyckas! ♥



Skapa flashcards