elin-mylife

Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av Elin - 2 augusti 2014 20:18


 
 

Lite random videos som jag gjorde. Hoppas att dem funkar..:) Som sagt, om inte. Tryck på, vänta nån minut och tryck på igen. Annars uppdatera sidan och gör samma sak ♥♥ Enjoy!
 
 
 
 

Av Elin - 2 augusti 2014 16:45

Har haft en jätte bra och rolig vecka uppe i norr. Vart med om mycket och vi har gjort ganska många grejer. Humöret har varit på topp och verkligen insett att jag har en fantastisk vän! <3

Jag hoppas också att ni haft en underbar vecka och hittat på massa sköj! :)


Nu tänkte jag ta och berätta lite vad som hänt och vad vi hittat på så vi sätter igång..

I Fredags så åkte vi iväg vid tjugo över sex, halv sju. Vi var framme vid typ halv fyra och hoppade i säng. Innan jag somnade så sa pappa att jag skulle komma ut -då kom det en rävunge förbi! Så jävla söt!!<3

 

Sov i fyra timmar, mys..när vi vaknat och käkat frukost så gick Hanna och jag ner till stranden. Var GRYMT varmt i luften..och detsamma i vattnet!! :) Vi badade HELA dagen, hoppade från klippor och tog det chill. 


På söndagen så gjorde vi detsamma, vi badade nästan hela dagen -var fortfarande SJUKT varmt och skönt! :) Vi åkte också in till Övik och storhandlade mat osv. Senare på kvällen så åkte vi och fiskade! Älskar verkligen och fiska. Denna gången drog jag mig inte i i alla fall...xD Jag fick en aborre och Hanna fick en jätte liten fisk som jag...tappade i..:S duktiga jag! ;( 

 

I måndags så pratade Hanna och jag om att vi skulle hitta på nåt, så vi blev inskjusade till Övik till Paradisbadet! Var riktigt kul -men inte samma känsla som när jag var mindre. Men som sagt, fortfarande kul! :) HAHA, i en rutschkana så drog jag mig och nu har jag ett stort gult'blåmärke'. xD Väl där såg vi en man som gick med sin mobil, vi såg att han filmade. Usch! Blev väldigt äcklad för jag har ingen aning om han filmade personerna som badade eller stället. Jag berätta därefter för mamma och pappa. Pappa ringde till badet och pratade med dem! Mer hände inte. Har lite ångest för att jag inte gick och sa till badvakterna att mannen filmade för vem vet vad han kan göra..?

När vi vart där så åkte vi alla till Jula och Rusta. Blev ett JÄVLIGT åskaväder. Lite spännande men fortfarande läskigt! (Videos på åskan och lite annat kommer sen -håll utkik) :) 

På kvällen och när åskan gett sig så plockade Hanna och jag blåbär -mums. Sen så åkte vi och fiskade -jag höll på och dra mig från en klippa som vi stod på för det hade regnat lite. Åh vi plockade lite mer blåbär där, vi fick en lite blåbär!! Åh folk säger att det knappt finns blåbär, fanns MASSA där! ;)

 

Under tisdagen så fick vi ställa klockan på åtta..vi fixade oss och tolv över tio drog vi alla iväg med ett tåg till Umeå! :D I Umeå så gick vi i affärer (jag köpte ju en tröja och strumpor som ni kan se i förra inlägget). Köpte också en smoothie från MC och oh my good vad god den var! Köp jordgubb, mums!! ♥

Innan vi åkte därifrån så åt vi på en resturang, tog musslor. Aldrig ätit det, men tog chansen och testade det -gäller att våga! Var gott förutom soppan/såsen :s

Påväg hem så kom det en KONSTIG gubbe. Han var verkligen konstig! Först sa han: Får man sitta vart man vill? Så satte han sig vid två 'tanter'? Tur var det för jag hade verkligen DÖTT om han satte dig mittemot mig!!

I alla fall..gubben hade hörlurar på sig och sin mobil som han tittade och skrev på. Sen så gjorde han värsta pedofilminerna!! xD Han stönade också .. Hanna och jag kunde knappt hålla oss för skratt alltså! Så vi satt och smsade varann för att inte dö. Dock gjorde jag det så.. han kollade på oss flera gånger och tillslut tyckte jag bara att det blev obehagligt! Kan verkligen inte med när män/gubbar kollar på en, får panik då! Sprang nästan till pappa för kändes inte bra och tänkte: Pappa kan då ge han en jävla pungspark. Men tillslut var vi hemma och jag sprang ut från tåget!

 

Under onsdagens så tog vi bara det lugnt! Hanna och jag badade, såg på en video och så kollar Hanna ut genom fönstret så stod Linus där xD Hon skrek och blev as rädd, hon hoppade säkert fem meter. HAHAH!! Dör ♥ Var as kul. Meeen vet att Hanna kommer döda mig efter det här. xD

Hanna och jag gick senare på en promenad, i skogen och sen andra sidan av havet. Vi åt kräftor på kvällen. MUMS ♥

 

Vad fan gjorde en APELSIN i vattnet mitt ute i INGENSTANS?! xD 


Under natten till torsdagen sov jag bara en timme..hade VÄRLDENS mensvärk. Tog en tablett under kvällen men den funkade inte för jag fick alvedon och värken fixar sig bara med hjälp av en speciell...försökte duscha men det gav sig inte så en timmas sömn! Mitt under natten smäller det till!! Håller på och få en hjärtinfarkt och så hör jag -JÄVLARRR..xD Det var en rullgardin som small ner på golvet. Pappa och mamma tar upp den igen, men den åker ner igen. Så hör jag ett garv breve mig xD Det var Hanna, hahaha! De fixar upp den och så åker den andra rullgardinen upp igen, då hörs ett 'jävlarrr' igen xD Då kan jag verkligen inte hålla mig xD Jag asgarvar, Hanna asgarvar, därefter börjar mamma och pappa. Hahah just då kunde jag glömma värken för nån minut. Hahah, så roligt hade man under den natten xD HAHA. Nu är jag livrädd för att min ska åka upp haha. 

Under dagen så åt jag knappt nåt, mådde illa och var inte alls med. Tog det bara lugnt. På kvällen gick Hanna, mamma, Sara, Dennis och jag en promenad och så såg Hanna å jag på Snuten i Hollywood.

 


Bjur på den bilden ;)


Och sista dagen så blev det som sagt packning, städning och hemresan. Hemresan gick jätte bra förutom en KRAFTIG magvärk alltså! Hade det i ca två-tre timmar..

 

Öm i magen är man idag! Så nu är man rädd att man ska få tillbaka den för kändes som att jag knappt kunde röra mig. 


Idag har man fixat bilderna till bloggen/bloggat, vart med mamma och handlat, tvättat bilen och sett en ORM när jag gick på promenad! Blev sjukt rädd så stack hem igen! Varför jag gick på promenad var för att jag var så förbannad på pappa, mer behöver vi inte gå in på..behövde just då bara vara själv. Nu håller dem andra på med verandan, de ska fixa nytt golv :) Kommer bli awesome ♥

Ha det bäst! ♥

 

Tillägnad åt Hanna!!! xD

Steg upp på, morgonen, innan min dag var riktigt vaken, wooaao, vilken härlig dag! Smög mig på, ner till skön, för att få se dig bada naken.. xD Bara Hanna som fattar ^^ HAHAHA!



Av Elin - 2 augusti 2014 16:15

1. När går du upp/lägger dig när det är skola? 

Svar: Jag går upp kvart i sju (om det inte är nåt speciellt) och jag går å lägger mig tio, elva :)

2. När det inte är skola?

Svar: Det är olika..går och lägger mig mellan 23-02 och jag går upp 09-10

3. Använder du flip-flopps?

Svar: Nja, inte så ofta! Får oftast ont av grejen emellan tårna..:S

4. Vad är du allergisk emot? 
Svar: Jag är allergisk mot pollen. Sen ibland får jag också utslag om jag får sot på mig eller gräs. Massa röda fläckar/prickar får jag.

5. Har du gråtit offentligt? 

Svar: Japp.. Kramis ♥

Av Elin - 2 augusti 2014 10:40

     

Alla saker som jag köpte är jag SUPER nöjd med! Älskar verkligen tröjan ♥♥ Ha en underbar dag nu ♥

Av Elin - 2 augusti 2014 01:01

Nu är man ÄNTLIGEN hemma efter en veckas underbar och super rolig resa! :) Kan säga er att det finns bilder som ni ska få se, två-tre videos och massa annat roligt att höra! 

Jag är iaf jätte nöjd och vi har gjort många roliga saker och vart med om lite saker ja, lite peddosaker -helt serriöst. Men det ska jag ta och berätta imorgon! ;) Då jag också ska fixa collage så att det inte blir så MÅNGA bilder som tar över en hel sida och fixa bilderna på två saker jag köpt. Mihih. 

Har massor och göra imorgon, se massa videos och vattna blommorna. Säkert nåt mer.


Packade upp för en liten stund sen, haft fönstret uppe och nu ska jag ÄNTLIGEN sova. Är sjukt trött och har sån magvärk. (Höll på och börja gråta i bilen för det var värsta smärta som var i hela magen och gick upp mot revbenen (på sidorna). Hoppas att det är bätrte imorrn. 

Nä, nu ska jag ta och borsta tänderna och hoppa i säng så att jag är pigg tills imorgon! Godnatt ♥

Skapa flashcards