elin-mylife

Alla inlägg under juli 2014

Av Elin - 25 juli 2014 21:15

 

Nu är vi på väg upp mot norr och antagligen är vi framme vid fem imorgonbitti! ♥ Ha en underbar vecka nu! ♥



Av Elin - 25 juli 2014 17:30

All väntan..vill bara iväg, NU! 

Ca en halvtimme kvar till Hanna kommer också. I hope it goes quickly..♥

Av Elin - 25 juli 2014 14:45

Nu har man packat klart allt! Himla skönt :) Nu är det bara och käka, vänta på Hanna och sen om fyra timmar drar vi iväg!

Riktigt kul och spännande. Är taggad till HUNDRA! <3

Ska väl gå ut lite mer nu, i värmen. <3 


Info:

Vi ska försöka dra iväg här ifrån senast sju. Då åker vi i nio-tio timmar och är kanske framme vid fem, sex imorgon bitti. Haha usch! Är sjukt trött just nu så vi får väl se om jag kan sova på vägen uppåt. Förra året var jag vaken hela vägen upp. Fy fan! 

Jag vet inte heller när vi ska hem, vi ska vara där i en vecka sen så pratade mammi och pappi om att vi kunde vara där till måndag istället? Så vi får helt enkelt se, beror ju också på hur vädret är och vad Hanna känner å vill! :) Kan säker informera er nästa fredag hur det blir.

Nu till inlägg~Jag har gjort tidsinställdainlägg på bloggen så att det är bara och kolla in! ♥ Ni får också gärna kommentera som vanligt för jag kommer svara/godkänna dem när jag kommer hem. 

Sen till andra bloggar~Som sagt vi kommer nog inte ha internet i stugan så det kommer blir svårt och kolla bloggar och allt. Men det gör jag när jag kommer hem, checkar in dem och kommenterar osv :) Don't worry ♥ 

Ni kan också bara nå mig på sms och inte kik..! 

Bilder och kanske videos kommer fixas :) 

Om jag köpt nåt därefter så kommer jag kanske göra en video el bara lägga upp det på bloggen

 


Det var det jag hade och informera er om.. :) om jag inte skriver mer sen så tills dess: Ha en jävligt underbar vecka nu och NJUT av sommarn!! Det ska iaf vi alla göra ♥ Puss ♥♥






Av Elin - 25 juli 2014 13:06

Skrattade så att jag höll på och dö mellan 1:48-2:03 xD HAHAH ♥

Av Elin - 24 juli 2014 22:00

Nu ska jag försöka ta det lugnt och varva ner...har haft fullt upp hela dagen. 

Har haft besök av min kusin och moster hela dagen. Vi har haft det riktigt trevligt, badat å pratat :) Vi har handlat till Oskar och Ida för att de ska vara här hemma när vi åker bort. 

Jag har också duschat och snyggat till mig till imorrn. Valt lite myskläder eftersom att man ska åka i nio/tio timmar. Packat resväska och snart är allt med! Det sista jag ska packa ner är tandborste och sånt som jag behöver imorgon, men jag packar ner dem sakerna då. :)

Har också skrivit dem sista tidsinställda inläggen. SKÖNT! :) Bloggen kommer alltså vara varm som den var i helgen, så checka in då och då! 

Kommer att informera er imorgon så var icke oroliga ♥ Allt från när vi ska åka, kommer hem, kommentarer, bloggar osv. Om jag nu kommer ihåg allt som jag ska informera er om. ;) 


Nu ska jag borsta mina tä'nner, måla naglarna och bara chilla på. :) Ni får ha en skön kväll nu! ♥


Av Elin - 24 juli 2014 13:31

 

Av Elin - 23 juli 2014 22:57

Nu ska jag sooova! Är så djävulens trött...usch! Ha också fått tillbaka smärtan i körteln under tungan med och så har det gått upp till örat! :/ Fint..

Hoppas att det är borta tills imorrn!! Godnatt ♥♥

Av Elin - 23 juli 2014 21:00

Nu tänkte jag berätta om dem här tre semesterdagarna. :) Jag kan säga det att det var grymt roligt, underbart väder och värme! Vi har gjort nåt nästan hela tiden, ätit MASSOR av glass och jag har gjort en NY upplevelse!! Om ni vill vet vad, fortsätt då och läsa.. :) 

Tar allt dag för dag och jag vet -MYCKET BILDER!


I söndags så åkte vi vid tolv eller nåt, jag har ingen aning alls haha. Vi skulle ju egentligen till Karlsborg men väl det var det fullt så vi fick åka vidare..då tog vi campingen Hjo. Det var otroligt fint där asså, dock så sög stranden och badplatsen men bara och gå till en annan som låg 600 m bort :) Vi var framme runt halv tre/tre.

Vi satte genast igång med husvagnstältet. Resten av dagen tog vi det lilla lugna, gick en promenad, spelade skip-bo och gjorde mat tillsammans :) 

       


I måndags så åt vi en rejäl frukost. Efter att pappa pratat klart med en MYSKO gubbe -alltså har var jätte mysko, han gick nästan till oss hela tiden..:s så gick vi till 'stan'. Tittade runt i några butiker och gick runt i den söta staden, vi kollade också i hamnen, åt glass! :) Vi gick därefter till affären å handlade lite. 

Vi har spelat skip-bo. Ida och jag gick ner å badade en liten stund i Vättern, var kallt men visst det gick och bada :) Under kvällen så duschade jag å vi kollade vi på Beck.

När Ida var ute och gick med Trisse på morgonen så hittade hon en död mullvad.. :( Ida visade oss den påväg till stan.

 

               

En hel butik med BARA choklad...♥

Världens goaste glass!! ♥

  ♥

     

Igår så gjorde vi en riktigt rolig upplevelse. Vi tog oss en tur och kollade på BISONOXAR!! Omg, vad kul det var ♥ Riktigt OTROLIGT och se dem! De var jätte stoooora.

Han som hade det guidade oss i ett traktorsläp. Vi var sjukt nära dem..kanske en meter ifrån. Höll nästan på och klappa en med! Lite läskigt var det, men otroligt spännande. De var söta, speciellt kalvarna <3 En var tre-sju dagar gammal bara! :) 

Har lärt mig lite från rundturen med ;) Dem kan springa i 70km/h! Och en bisonoxe där var 1.97 över mankhöjden.....ja..den ska man inte direkt bråka med xD Det var sjukt kul och se iaf! Om jag får chansen och se sånna igen ska jag ta den. Gör det ni med, det var RIKTIGT kul och ingen dålig upplevelse heller :) Vi kollade också på ett fjärilsmuseeum.

Vi åkte till en affär som hette Hem och Hobby, sen till en fiskehandlare å köpte rökt sik. <3 Mums. 

Vi spelade Skip-bo och vilade. Sen på kvällen så spelade vi golf, jag förlorade..som vanligt, blö. Efter golfen gick vi till en resturang och där bara myste vi. Vi gick sen en annan väg till campingen och påvägen dit så var det en lekpark -Pappa och jag åkte en 'karusell' och den var grym. Först när jag skulle gå på höll jag på och ramla av för jag låg bara med ett ben på sittdäcket och jag var UPPE I LUFTEN, blev lite rädd eftersom att jag var uppe jätte högt och att jag skulle ramla av men jag fick en otrolig styrka i armarna och lyckades sätta mig upp..höll på och dö av chock för jag är inte alls stark i armarna men tydligen har jag fel..? Var sjukt kul det med, höll också på och skratta ihjäl mig när pappa åkte den. Hahah! ♥

På kvällen blev det mer Skip-bo och yatzy.

                                                   

Det är äkta fjärilar och nej en del finns inte i sverige haha. +Det fanns mer fjärilar.

 


Idag så packade vi bara ihop och stack hem. Hemma så har jag städat mitt rum men det känns som att jag inte städat det ändå.. :/ badat lite och Sara å dem kom hit. 

Nu äntligen kan jag ta det lite lugnt! Ska kanske kolla lite på tv nu/vara med familjen. Sen fixa med norrlandsinläggen! Kolla ALLA bloggar och många videos. (Fullt upp alltså)


Imorgon blir det nästan samma sak. Min kusin å moster ska komma..därefter så MÅSTE jag packa! Vi får se om jag hittar på något mer imorrn med. Det tar vi då! Känns bara så jobbigt att min kusse kommer eftersom att vi ska bort om en dag nu och jag har 'fullt' upp. Aja! Vi får hoppas på det bästa nu.

Ni får ha en underbar kväll! ♥♥

 


Ovido - Quiz & Flashcards