elin-mylife

Direktlänk till inlägg 9 juli 2014

Mycket inför norrland ♥ Orange is the new black

Av Elin - 9 juli 2014 22:45

Det har varit en riktigt skön dag. Inte lika varm som igår faktiskt men varmt ändå, haha! Ska tydligen fortsätta så här i två dagar till innan temperaturen skulle sjunka till 23. Tur att man har pool just nu! Fast nu ska jag egentligen inte klaga! Om det är regn klagar jag, om det är för varmt klagar jag, vad fan ska det vara för väder?! xD Hahah 


Har haft hicka flera gånger idag och har det just nu. Fyfan alltså! Jobbigt men lite kul också, speciellt om man ska nysa så hickar man samtidigt xD 

Halsen är lite bättre, hoppas nu att det ger sig..suck. Trött som fan är jag så inatt kommer jag kunna sova :) Är också kallt i mitt rum, har uppe mitt fönster så att det kommer in kalluft, då får jag i alla fall sova. 

Jag fortsatte dagen förut med att sitta ute. Badat lite mer, skrivit med kömpisar har jag också gjort och fixat med 'norrlandsinläggen', vilka dagar de skulle komma upp på osv. (Inser nu att jag får börja lite smått imorgon eller fredag! :S För om det ska bli bra inlägg måste jag ha tid, tid att få tänka vad jag skriver och kanske svara på saker osv, ni förstår?) Så det är inte alls lätt och vara bloggare men som sagt, man gör det till något bra och kanske har nytta av det senare i livet och gör det till en riktigt rolig grej :) )

 

Fundersam å bild nummer två ;)


 



Imorgon är mamma ledig och jag vet inte vad vi ska hitta på, om hon bara vill vara hemma eller om det blir något annat! :)


Har börjat kolla på en ny serie: Orange is the new black. Har sett ett och ett halvt avsnitt och ska fortsätta kolla på det andra strax :) Har inte hunnit se så mycket men hittills är det faktiskit rikigt bra och tipsar verkligen er den serien!! 

Den handlar om: Piper Chapman, en ung kvinna, har i ungdomen smugglat knarkpengar åt sin dåvarande flickvän, Alex. Strax innan brottet blir preskriberat blir hennes roll upptäckt. Snarare än att riskera en hård dom, går hon med på att sitta 15 månader i fängelse. Hennes fästman, Larry, och hon förbereder sig så gott de kan för fängelsetiden, men när tiden för hennes fängelsestraff närmar sig blir hon nervös. Hon konfronteras med hur fängelselivet skiljer sig från livet utanför murarna så fort hon kommer in i kvinnofängelset. Hennes sista tweet blir stoppad av vakterna, de pengar hon och Larry har tänkt att hon ska ha fördröjs, och hon lyckas göra sig ovän med Red, den intern som är ansvarig för fängelseköket, vilket gör att hon inte får någon mat. Dessutom stöter hon på uppdelningen mellan vita och svarta, homosexualiteten och sitt ex, Alex, som också sitter i fängelset

Kanske inte låter så bra, men tipsar den! :) Fast..den är inte bättre än The walking dead, för den serien, den är verkligen livet! ♥

Ha en najsig kväll! ♥

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards