elin-mylife

Alla inlägg under juni 2014

Av Elin - 8 juni 2014 21:06

Håller på och ladda upp MASSOR med bilder!! Det kommer ta sjukt lång tid så vi får se när det är klart.. uppdaterar senare iaf! :) Med en bildbomb (det kan man säga ja!!) och update vad vi gjort. Hoppas att ni iaf har haft en bra helg? Jag har haft en bra iaf :)

Kram! ♥


(Sorry för att bilderna blev åt sidan) I torsdags? När jag åkte med Joppe <3

    

Sen när jag kom hem, skulle sätta mig ner på golvet, då sprack byxorna, LYCKAT ELIN!!!!  


Av Elin - 8 juni 2014 13:30


<3

 

Kram! ♥




Av Elin - 8 juni 2014 11:00

Har funderat i princip hela förra veckan på vad den här heter men äntligen i fredag/måndag's fick jag reda på det och har typ spamlyssnat på den! Haha, den är så bra! Jag och några kompisar lyssnar på den här i skolan och 'dansar' ibland. Den är RIKTIGT bra och får en dans/sjungsugen, iaf för mig! <3

Ha en bra söndag nu så ses vi ikväll! ♥

Av Elin - 7 juni 2014 19:00

Tänkte att det skulle vara kul och svara på två-tre frågor som jag bestämt själv att skriva ut här, sen svara och motivera lite mer osv. :)


Ärr: Jag har ett ärr, ett stort på min tumme och jag fick det när jag var runt 6-7 år, kommer inte ihåg precis hur gammal jag var, men där nånstans. 

Vi var hos farmor och farfar. Farfar hade framme en kniv på altanen och lite trä så jag tänkte att jag kan tälja. Så jag satte mig på en stol där och började, mamma och farmor kom och sa att jag skulle låta bli men jag ville fortsätta så jag fick det och innan de gick så sa de båda att jag skule vara försiktig och jag sa lydigt 'Ja! :)' Tillslut slänter jag till med kniven och skar upp mig. Jag började såklart och gråta och gick, men inte in utan runt huset för att dem inte skulle veta vad jag gjort! Så gick runt till en annan dörr och sa att jag ramlade och fick in min tand på nåt sätt i tummen..det rann blod, hela min hand var full och det bara blödde å blödde. Hade kommit ganska långt in så tror att jag såg mitt ben, dock inte säker men såg ut som det..
Dock tror jag att det fattade att jag slant när jag täljde men de sa ojdå och 'trodde på det'.

Hädanefter så ångrar jag det till hundra..önskar att jag inte täljde för nu är det ett fult ärr och kommer alltid vara där!  


Rakblad'ssår: Jag har skärt mig och det ångrar jag fullt! Jag vet att det är sjukt fel att göra det och att det inte hjälper ett skit, det vet jag efter jag gjorde det. Men jag mådde dåligt och ville bara må bra, dock hjälper det inte, man mår bara sämre! Så skär er inte för fan!!! Det blir så fult efter att man gör de, man skäms och mår sämre... 

Första gången jag gjorde det så var jag runt 11 (tror jag). Jag hade sett på en film och tyckte väl att det såg coolt ut. Så när jag duschade en dag så såg jag ett rakblad, tog det och skar mig en gång på armen. Gjorde så JÄVLA ont så jag började gråta och det bara blödde och blödde. Efter att jag fick stopp på blödningen gjorde jag sen inte om det tills jag var tretton.

Då när jag mådde som sämst gjorde jag det än en gång igen.. ångrade mig och tänkte inte mer på det. Efter några månader så bråkade mamma och pappa. Jag försökte hålla ut men jag var så rädd att nåt skulle hända. Jag försökte säga till dem men de lyssnade inte så jag gick in på toan och skar mig ännu en gång och tänkte visa dem..flera gånger den här gången. Därefter böla jag ända tills jag somnade den natten. Mamma och pappa visste inget. Jag ville inte visa eller förklara. Så i flera veckor gick jag med långärmade tröjor för att inte visa vad jag gjort. Jag skämdes så jävla mycket!! Kände på såren för att se/känna vad jag gjort..men jag ville inte ha skiten så jag tvättade det med alsolsprit två gånger om dagen för att det inte skulle vara smuts och läka fortare. 

Nu idag har jag bara ett kvar som knappt syns och det är jag glad för! Kommer aldrig falla mig in i den skiten mer och aldrig göra om det. All smärta..


Homosexualitet: Vad jag tycker om det? Jag tycker att det är bra! Att man liksom visar att jag älskar PRECIS vem jag vill, vare sig det är tjej, kille el båda! Man ska vara stolt om man är det och vågar säga sanningen att -ja, jag är bi, exempelvis! 

Det är ju liksom inte könet man är ute efter och gillar! Det är själva personen!

Riktigt coolt är det och inte vara som alla andra, faktiskt.

Men jag själv skulle nog inte kunna vara det, iaf inte vad jag vet nu! :) skulle också skämas ihjäl och inte våga säga sanningen!

Alla är inte lika och det älskar jag, hur skulle världen se ut annars..?  Men jag tycker det är bra att alla gillar olika. :) Och ger det en   

Ha en bra kväll! ♥

Av Elin - 7 juni 2014 16:00

Ha en fortsatt bra dag ♥


Av Elin - 7 juni 2014 11:30

Tänkte prata om ett paket med nagellack jag har. Det är ett trepack. 

Det heter: Kiss-Gradation polishes.

 

Det är tre rosa nagellack, ett ljus, mellan och mörkare. Alla är glittriga och skit snygga!! Man ska lägga på alla dem tre (dock tror jag att man kan ta en och bara lägga på så ifall man vill!) 

 

1. Man tar det ljusa först, lägger på det två gånger och låter torka. 

2. Tar det mellanrosa på nageltippen, halva/en tredjedel av nageln.

3. Innan det mellanrosa har torkat så lägger man på den mörka och lägger över nageltippen (mellanrosa) så att det blandas. Klart! 
Dock är det svårt första gången, tycker jag! Mitt blev jätte fult men när mamma hjälpte så gick det bättre. :) Ni kommer få öva för det är klurigt! 


Man får såklart med sig en tipslapp hur man ska göra och det står bak på packetet också hur man gör.

 

Jag själv tycker att den är bra, fina färger och själva 'burken' som nagellacket är i är sååå fin. Borsten är i perfekt form. Det är 6.0 ml i. 

Finns nog mer färger, såg en blå sån här. Som sagt det är svårt och appelicera första gångerna och få det bra, men när du väl lärt dig kommer det bli snyggt (jag har haft på mitt en gång och har inte lärt mig haha)

Köpte det på ullared för 20-30 kronor. :) Kan helt klart rekomendera den här!


Tyckte att det gick bort ganska bra (var ett tag sen jag hade på det, men tror iaf det) :) Men köp den, testa, och se vad ni tycker! 

Ha en bra dag! ♥


Av Elin - 6 juni 2014 19:00

Ha en bra kväll ♥

Av Elin - 6 juni 2014 16:00

Tänkte att jag skulle prata lite om mina naglar! :) Har fått endel komplimanger av kompisar, familjen osv att de är fina och hur jag sköter dem osv, så tänkte att jag skulle skriva det här och föra det vidare till er. 


Jag tycker själv att mina naglar är rätt så fina, dock blir det så där fult så det växer 'nagel' på 'nagel' men låter helt enkelt bli i det eller lägger på nagellack (enligt mig är det lättare och låta bli det då) 


Jag gör inte alls något speciellt med mina naglar för att få dem bra! Jag låter dom vara helt utan nagellack eller tar på genomskinligt för att liksom 'fixa' till dem och har det då tills det försvinner, iprincip. När jag målar på med färgnagellack så har jag kanske på det i två-fyra dagar och tar bort det med nagellacksborttagning. Nagellacksborttagning är inte bra för mina naglar så försöker att inte ta det för ofta då dem blir förstörda och torra. 

Jag filar dom inte heller så ofta då de blir konstiga av det, men när jag klipper naglarna så filar jag dem såklart för att få en bra form på dem, dock inte så mycket! 

Naglarna blir också mjuka ibland då jag kan hålla på med mycket vatten men också att de blir det helt random..då har jag lät för att bryta dom så jag får försöka att inte tänka på att dem är mjuka då jag håller på och böjer dem eller så tar jag på nagellack. 

Jag biter inte heller på mina naglar utan slutade för ett-två år sen då jag ville ha nagellack osv så sen dess har jag haft dem rätt så fina. De är också tjocka, mest tumnaglarna så hållbara kan de vara. 

Just nu är de inte så fina eftersom att jag vart stressad för saker och ting och hade mycket för mig så har inte orkat fixat dem, men nu så. :)


Så mina tips till er är: 

Gör inte något speciellt med naglarna! Låt dem vara, lägg på färgnagellack ibland, och genomskinligt (som naglarna blir lite starkare av) ganska ofta! Använd inte heller nagellacksborttagning i onödan. Liksom använd när det verkligen är nödläge!! Och om du har genomskinligt, låt det vara tills det försvinner själv eller lägg bara på mer :) 
Fila och klipp dem då och då. Det tackar dom för! :)

Håll inte på med vatten för mycket, de blir mjuka då. 


Ha en fortsatt bra dag! ♥

   


Skapa flashcards