elin-mylife

Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Elin - 5 maj 2014 19:47

Nu tänkte jag tipsa och skriva lite smått om en ansiktsmask som jag använde igår faktiskt :) 
Det är Montagne Jennesse tror jag den heter, jag är sjukt osäker för jag hittar det inte :S det är iaf lukten Hot chocolate & orange. :) Och det är verkligen ''het''. Efter att man lagt på den så blir det as varmt åt ansiktet och det var sjukt skönt. Man luktade också choklad och apelsin, var så ljuvligt! Man luktade också jätte mycket efter man tagit bort ansiktsmasken och det är bara ett STORT PLUS från mig!!! :) 


Det är jätte mycket i själva 'påsen' och jag tror faktiskt att det skulle räcka två gånger, iaf till mig. Dock vet jag inte om man ska spara det, ni kan ju gärna skriva & kommentera om man inte kan. Hihi.

Själva 'påsen' tycker jag verkligen inte om.. det är svårt och få tag på själva 'masken' och påsen är dum och öppna så man måste verkligen ta en sax och öppna den med för annars svischar det överallt!!! Lyckades jag göra med de första gången.

Tycker det är bra hur man tar på den: Först tvättar man ansiktet med vatten, tar på masken och har på det i 10-15 minuter. Sen tyvärr  blir det ingen mask så man får ta en handduk och ta bort masken med. Men tycker det går lika bra det. Bara och ta en handduk som man inte använder så ofta osv. 

Min hud blir MYCKET bättre efter att jag använt de här och nu har jag använt ansiktsmask en gång i veckan. Får inte lika många finnar ''pepparpeppar'' och den blir mjukare och fräschare :) Yes säger jag bara! 


Vad ska man säga mer om den? Pris, jag köpte den på ullared och ångrar verkligen att jag inte köpte flera, menmen. Där kostade de åtta, nio kronor tror jag, nåtsånt :) Billigt ju. Men om man åker till tex kapphal kanske de kostar 25-30 spänn? Osäker men aja. 

Hoppas att ni fått nåt tips på en ansiktsmask & att ni slår till!!!! :) Ha en bra kväll hörrni!!! ♥

   

Lekte lite peddo där, men men ;)

Av Elin - 5 maj 2014 18:00

Har varit en bra dag idag, i skolan iaf men annars så har det varit en ledsam dag. Jag kanske inte direkt ska ta upp det, ifall inte att Hanna vill de. :( Är iaf ledsen för din skull gummsan men allt kommer bli bra <3 


Idag i skolan så var det en vanlig dag. På morgonen pratade vi lite om vad som ska hända under veckan osv. Så imorgon börjar vi halv nio istället för tio i nio, skönt de. Och Christer Fugelsang ska komma till skolan imorn med, riktigt coolt faktiskt! Så han ska prata om rymden antagligen haha, nä men vettosjutton :) 


Öhm. Har haft syslöjd & matte. Var så dum i huvvet så jag failade när jag fick en sak förklarat och inget gick bra. Nääh, tumme ner för det! 

Haft so och blivit klar med en uppgift före alla andra och det känns så skönt.. så började vi på något nytt, blöö. Fick också tilbaka mitt soprov och det gick awesome!!!!!!! :D Jiiiiiippi!!! <3<3

På spanskan så skulle vi översätta ett recept, gick la bra. Sist hade vi engelska ofc och då fick vi välja för tema som vi skulle jobba med, antingen hästar eller fotboll och jag tog självklart hästar! :) Nu får vi se hur de här kommer gå.. :$

Slutade också äntligen rätt tid idag och det var ju bra och kom hem några minuter efter fyra med. Käkat mat, läst tidningen & kollat på twd. Så fortsätter nog min dag. Chilla framför datorn, gött det efter en redig skoldag! :) 

Ska dock försöka uppdatera lite mer, men är just nu sjuuukt trött, har sovit sämst inatt.. uschfy.

Juuuste ska också försöka köpa en ny mobil med snart!! Omg.. är så glad och hyper för det! Sen fiskar och akvarium <3 Och nej, mina föräldrar kommer inte köpa de här, jag kommer få köpa detta själv och jag vill det, känner mig så bortskämd annars! Visst det skulle ju vara skönt om de betalade men nej, liksom lite kanske skulle vara sjyst men inte allt :) Det ska vara rättvist fan :) Ha en fortsatt bra dag & ska försöka uppdatera mer, puss ♥


Av Elin - 5 maj 2014 08:15

Jävla finne som är på min hals! Den har varit där i en vecka, om inte mer.. :( jag har tagit alsolsprit men det kommer inte hjälpa känns det som. Usch, skäms så för den!!! 

-''Bara hej, jag gillar finnar! :D''


Idag så hoppas jag på en bra dag och hoppas på att jag får reda på soprovet & spanskan. Blir himla irriterad om jag inte får reda på det idag!!!!

Nu är det två killar som jag skrattar åt så jag ska dra. Ha en bra dag <3<3

Ovido - Quiz & Flashcards