elin-mylife

Alla inlägg den 30 april 2014

Av Elin - 30 april 2014 21:45

Nu så på kvällskvisten kom min kusin och hans mamma till oss :) det var så härligt och roligt att de kom och få se hur de mådde efter allt som hänt osv! Jag kanske inte har berättat de, hans pappa dog i cancer denna månad, tror den 2 april eller nåt.. är så jävla ledsen för hans skull. Han och hans pappa gjorde allt tillsammans och ja, men så krossas allt för den där JÄVLA CANCERN!!!!! :'( 

Det började med att hans pappa fick ont i huvvet, han började se dåligt så när han körde bil åkte han ner i diket. Kommer inte direkt exakt ihåg vad som hände. Men han fick reda på cancern i december, han hade i huvvet, vid hjärnan nånstans... han fick medicin och gå igenom operationer och fick annat. Men det funka inte, de kunde inte ta bort allt. Så de slutade med mediciner och allt. Han blev sämre, han tappa minnet, alltså att han blev dement och kom inte ihåg nån, inte ens sin son!? Han kunde också bli agresiv, så kusinen min vägrade träffa honom. Men när det var dags, när de på sjukhuset sa att han troligtvis skulle dö så var han äntligen där och sa adjö. :'( 

Han gick inte till skolan före han dog och några veckor efter heller. Men äntligen igår såg jag honom tillbaka i skolan och idag då. Han är på G till sitt rätta jah. Men det ä klart, det är hans PAPPA som försvunnit och då får man verkligen vara ledsen i flera veckor, månader om det så behövs, det vet man ju själv om det skulle hända! :( Men det man också måste veta, det är att han mår bra nu. Han ser ner på min kusin och är alltid med, det vet vi ju! 
Man får inte heller glömma allt man gjort tillsammans, allt roligt men det tråkiga också som blivit bra. All tid man haft tillsammans. Som när de fiskade, var på jakt, åkte runt i Sverige, fixade på gården och massa mer. 

Jag är så jävla stolt över honom, att han kämpat igenom allt de här med sin familj. Han är enormt STARK! ♥ Åh gud, jag börjar fan gråta här.. han är den bästaste och starkaste personen jag nog vet, faktiskt ♥ ♥ Om jag just nu skulle önska en sak, just nu.. vet ni vad det skulle vara? :( Att kusinen fick tillbaka sin pappa, ärligt. Det är de jag just nu skulle önska!!!!! 


Annars idag så har jag inte gjort så mycket. Pratade & skrattade när min moster och kusinen var här. :) Dock var jag himla nervös och prata med honom, ifall jag skulle säga fel saker till honom så han inte skulle bli ledsen eller påminna honom :/

Har annars sutit vid datorn, kollat på talang och checkat sociala medier. Höhö. 

Nu ska jag tog ta och äta nåt, nej börjar få ont i min mage :( Ha en bra kväll och hoppas verkligen att ni läst om allt hur allt det roliga och den man älskar som allra mest försvinner och krossas </3

Kram ♥


Av Elin - 30 april 2014 18:30

Hoppas att ni förstår engelska :) men svarar på svenska, höhö.
 
1. Math or English? Matte självklart! 
2. Morning or Night? Natt
3. Tea or Coffee? Te! :D
4. Harry Potter or Lord of The Rings? Sagan om ringen ♥♥♥♥
5. McDonalds or Burger King? Burger King 
6. Cake or Pie? Finns så många olika tårtor och pajer, jävligt svårt val.. men pajer tror jag! 
7. Chocolate or Vanilla? Vanilj
8. Cable or Internet? Internet
9. MySpace or Facebook? Facebook
10. The Simpsons or Family Guy? Family Guy
11. Batman or Superman? Nanananan BATMAN! ♥
12. Fantasy or Reality? Verklighet tror jag
13. Pancake or Waffles? Våfflor
14. Baked or Fried? Bakat
15. China or Japan? Japan 
16. Hamburgers or Hotdogs? Hamburgare
17. Salt or Pepper? Salt
18. Peanut Butter or Jelly? Öhm... jordnötssmör
19. Pen or Pencil? Blyertspenna
20. Video Games or Board Games? Sällskapsspel
21. Rain or Snow? Regn
22. Pixar or Dreamworks? Pixar tror jag 
23. Rock or Rap? Rap
24. Ketchup or Mustard? Ketchup
25. White or Wheat? Vitt
26. Love or Money? Kärlek ♥
27. Movies or Reading? Filmer 
28. Car or Motorcycle? Bilar
29. Michael Jackson or Elvis?
30. France or Italy? Frankrike
31. Gift Cards or Cash? Pengar
32. Paper or Plastic? Plast
33. Santa Clause or Easter Bunny? Påskharen
34. Lucky Charms or Trix? Har inte ätit nåt av de men... Lucky Charms 
35. Pickles or Olives? Saltgurka 
 
Ha en bra kväll! Här ser det allvarligt ut som det ska åska, aaaah shiit!! :O ♥
 
 
 
 

Av Elin - 30 april 2014 17:45

Ajaj - så börjar jag min mening. Har sjukt ont i mitt ben när jag går, så jag haltar fram. Det gör sjukt ont verkligen! Smärtan är längst uppe bak i benet, neranför rumpan i ''överbenet'', eller det kanske heter lårbenet?? xD Vaknade med det när jag skulle gå upp och jag tänkte ''vafan är det här nu då?'' och fick sån smärta när jag var påväg till skolan så jag höll på och börja gråta, alltså det är verkligen inge kul!

Har iaf lyckats vara i skolan med smärtan, men jobbigt har det vart. Tack & lov att vi är lediga nu så jag slipper ''ta i'' för mycket, utan ta det försiktigt. Visst har gått lite idag, följt med Hanna som sällskap till toan för att smärtan kanske skulle försvinna, men icke! (Haha var utanför toaletten, följde inte med henne in xD) Ni förstår. 


Skoldagen idag har varit riktigt seg! Har suttit och kollat på klockan i princip hela dagen och bara längtat tills klockan skulle bli tio i två. Tillsist blev den det iaf, tackar för det! Har typ varit en vanlig skoldag, samma lektioner, men inte direkt det vi brukar göra. 

Har haft svenska och då skulle vi vara i grupper, fyra i varje och ta ett kort och läsa upp de. Och utifrån kortet skulle vi berätta om en bok som vi har läst. Det stod olika på alla kort, kanske stod så här på en: ''berätta en handlig, kort'' elr ''vad var det som var bra med denna bok/mindre bra'' osv. Det var roligare än att sitta och bara prata om boken. Dock så var vi tvungna och ge poäng själva till personerna som berättade, alltså om ''Olle'' skulle berätta om en sak ur boken så skulle jag, ''Agneta'' & ''Kerstin'' ge poäng, -, 1p, 2p, 3p. Lyckades få 5 poäng. 

På spanskan så hade vi prov och det var sådär. Vill just nu bara få se provet och andas ut, för det gör jag inte direkt nu! Är både nöjd och inte, är riktigt jobbigt när jag känner så, alltså är jag osäker. :/ 

På engelskan fick vi höra när läraren varit i New york och se lite olika bilder. Matte, vi jobbade vidare och jag blev jävligt trött på skolan då så blev sur, suck. 

Akt, skrev ju förut på lektionen (badass) vad vi gjorde. Men vi såg på videos från brittiska talang, en kinesisk xD och några andra, höhö. Sista lektionen var bäst av dessa fem. 


Nu har vi också äntligen minilov. Shit alltså vad gött. Det behövdes verkligen efter dessa tre dagar, är helt slut, kan inte fatta efter TRE DAGAR! :S 

Ska ta vara på dessa, väldigt väl genom att göra både chill och aktiva saker, fast det viktigaste är att dem ska vara roliga. Vet inte direkt vad jag ska göra. Vill helst bli bra i mitt ben innan jag ger mig ut på en springtur iaf.. 


Det är ju valborgsmässoafton idag också, ska ni fira?? -Själv ska jag inte göra ett skit. Tycker inte det är kul och någon idé att fira den här dagen! Är ju bara massa ungdomar som super, därför jag hatar dagens unga och valborg! Och nej jag har inte levt länge och vet inte hur det var förr men det jag vet är va mina syskon och familj säger +jag ser med mina ögon också!! 

Stör mig verkligen på folk som är typ ute idag, kanske 13 år och super, har de inget jävla vett i huvvet eller något!? Till och med Dennis som är 1½ fattar mer. 

Jag förstår inte heller det roliga med och dricka, speciellt inte idag? Kan någon förklara. Liksom det är väl ingen skillnad på idag som måndagen för två veckor sen, eller är jag helt åt fel håll? Det jag har rätt med iaf det är att alla ungdomar ska fan inte dricka, världen är kepprätt åt helvete! 


Ha en bra dag ♥

Respekt till henne<3


Av Elin - 30 april 2014 13:15

Har aktlektion och vi sitter typ bara vid datorn, det är riktigt chill. Vi har kollat på betygen, eller ja, hur man nu ska förklara. Kollat fejjan och sett på en video så Hanna gjorde så jag DOG!!!!!!!!! Fuck you xD<3 

Undra vad som händer mer nu.. vi får la se. Slutar tio i två så en stund till, sen är det lov, yeeeees!! :D Ha en bra dag, skriver sen när jag kommer hem. <3 då hoppas jag verkligen att jag kommer på nåt nmer och skriva om :$ annars kommentera!

 

Skapa flashcards