elin-mylife

Alla inlägg den 5 april 2014

Av Elin - 5 april 2014 21:15

Vet inte vad jag gjorde men jag var i mitt rum och kollade på min orkidee så får jag syn på en knopp och omg vad glad jag blev! Eller knopp och knopp, den var allt några cm. Är allt proffs på blommor, nu får jag allt skryta med det!!! Har också knopp i en annan orkidee, och ja, alla mår typ bra :) Blir och vattna dom och ''pussa'' på dom lite ;) skämt och sido. 

 

Har varit duktig idag och hjälpt till ute på gården! :) Pappa har sågat ner ett äppelträd för den va död så nu är det en stubbe där för mamma ville ha en hängande blomma på där och det kommer nog bli as fint! Pappa har också dragit upp ett till äppelträd som var dött med traktorn så nu ser det lite fult ut dä den var men det blir som sagt bättre sen. öhm, vi har tagit bort grenar som låg på marken och det tog ju en stund eftersom att jag och min rygg intte gå så bra ihop ibland. 

Jag klippte också ner gamla ''växter'' som vi hade i en ''rundel'' och fixade fint där, både med jorden och prydnaden. Blev as nöjd! Och det har allt kommit gröna blad där, våren äääär påååå GGGG!! 

Mamma blev jätte glad för det vi gjort eftersom att hon jobbat och har mkt och göra ibland så det hinns alltså inte med. Som sagt, man måste hjälpas åt, visa att man bryr sig. Jag är sån person som älskar och hjälpa min familj, för om jag hjälper till så brukar jag få hjälp tillbaka, det är därför!
 
Jag har också varit på kalas hos Linus. Det var kul! Vi snackade, skrattade, blev bjudna på fika och smörgåstårta. Busade lite med Dennis.
Hände också två roliga saker haha! Sara hade hält i kaffe i en termos och hade vatten i en annan så kom mamma och sa: ''Har du bakat dom här själva?'' så häller Sara ut termosen med kaffe och inte den med vatten XDXD Så duktigt hahaha! 
Sen när vi sitter och äter smörgåst. så hör vi en smäll, som att någon kastar in nåt i ett fönster. Vi går ut och kollar så står spisen på och ett glasfat med kakor är där, så ser vi att fatet är trasigt och kakorna är smälta xD
 
Har haft en bra dag! :) Super trött men med ett brett leende på läpparna och tankar på honom! Saknar honom enormt och kommer inte se han förrens på torsdag.. :( för på måndag har vi aktivitetsdag och alla har valt olika grejer så inte säkert att vi ''ses'' sen så är jag ju borta tisdag-onsdag! Hur fan kommer jag klara detta??
Har nog aldrig saknat en person såhär mycket och har inte älskat någon som jag gör nu! ♥ Han och jag skulle vara perfekta tillsammans, det vet jag! Han verkar inte som andra killar, utan annorlunda, men jag kan såklart ha fel men min inrekänsla säger annat
Förstör inte den här chansen nu hörru <3.. 
 
Ha en bra kväll allihopa <3
 
Såhär såg min hand ut i eftermiddags, +rödare!! Sved som fan, aj säger jag!
 
 
 
Av Elin - 5 april 2014 11:45

Wow. Har väntat på den här dagen! Är precis ett år sedan jag ramla av Molly och fick åka till sjukhuset.. eller ja vid sju hända det typ och vid åtta var jag på sjukhuset! På nåt sätt har jag inte kunnat gått vidare, tänker verkligen på det varje dag! Det låter sjukt, men det är sant!

Glömmer inte rädslan som jag hade, inte heller smärtan, det gjorde så jävla ont. Har läst om texten som jag skrev förra året om och om igen och den får mig & gråta! Allt var ju så bra så förstörs det med sjukhuset. Känslan av att inte känna någon kroppsdel eller kunna skrika ut. 

Bodde i min säng i två dagar och på tredje dagen när jag skulle försöka gå, det kan jag verkligen inte beskriva, det var overkligt. Som att varit lam i flera år och sen äntligen kunna röra på sig typ, 


Fick också en liten söt teckning av Sara som jag har kvar!

Kommer också ihåg sjukt många saker den dagen! Exempelvis att när vi kom hem åt Sara och dom glass, pepparkaksglass skulle dom pröva. Hade också fått en blomma av mamma. 

Det tog kanske tre-fyra månader tills jag hoppade upp på en häst igen, jag var så osäker på mig själv och rädd att samma sak skulle hända igen. Men jag lyckades och var så stolt när jag lyckades hoppa upp att jag höll på och gråta flera gånger. 

Det är minnena som trycker ner mig och det är en del att jag skulle kunna få skaffa en häst för då försvinner såna minnen och jag kan lyckas börja om och stärka mig igen. Det skulle vara så himla fint och underbart om det jag kunde få skaffa en häst. Liksom visa att jag kanske mår bättre efter sånt som hänt med alla djuren och skadorna på mig. Att jag själv blir glad och kan ta mer ansvar! Men som sagt.. det skulle behövas en hel armé att övertala mina föräldrar och visa de.. '


Nu ska jag fixa till mig. Kanske gå på någon promenad och fira Linus ikväll.
Ha en bra dag ♥

Av Elin - 5 april 2014 00:00

En ovana som jag har.. det är att jag kollar mobilen varje morgon, liksom facebook, aftonbladet mm.
Det är jävligt jobbigt och så blir jag stressad på morgonen för de och kanske inte hinner med allt jag ska göra! Jag försöker att inte kolla men det är as svårt och inte göra de. För då tänker jag typ: Omg, tänk vad mycket jag missar och tänk om nåt verkligen är påväg och hända och då kollar inte jag!!! Jag måste i princip kolla på varje rast i skolan också.

önskar att jag slapp känna och göra så här. :(

Sov gott allihopa, godnatt!

Skapa flashcards