elin-mylife

Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Elin - 13 mars 2014 20:36

Sitter framför datorn och har just övat lite till svenskaprovet och jag kommer nog i alla fall klara de, så lågnt vet jag! :) Har också läst på spanskan och det gick la bra. Kommer dock vara lite svårt med och översätta till svenska men shit the same, lite fel kan de allt bli!! 


Fuck vilken underbar dag det har varit idag.. sol och värme, dock lite blås men så gött iaf! :) Har hoppat studsmatta och varit rädd att den skulle gå sönder men är tydligen är jag inte tjock så, tihihi. Fast kan inte hoppa så högt och länge för jag får bara ont i ryggen när jag hoppar från när jag ramlade av förra året och det är inte trevligt alls. Får väl gå av så fort smärtan kommer tyvärr.

Jag har också försökt stå på händer och det gick inte så bra haha, kan verkligen inte de, de är sååå himla svårt :/ har gått runt på gården och gett hästarna hårtbröd och äpple som dom fick mumsa på. 

På förmiddagen så dammsög jag undervåningen och fixade till lite mer i lilla hallen och det blev myyycket bättre!! Tog ur grejerna ur diskmaskinen också. 

När mamma och pappa kom hem så drog vi till Karlstad och lämnade tillbaka en bil som vi fick låna och så kollade vi på lite mer bilar eftersom att vi ska köpa nån, vi hittade ingen men som sagt vi får fortsätta leta. När vi skulle åka hem stannade vi och åt, jag tog en hamburgare bara för att.. juste ska skriva på idrottslistan! 

När vi kom hem läste jag på om författarna och tog sen ett underbart bad. Målade naglarna och kollade på farmen. :) Bra kväll och nu ska jag  kolla på andra avenyn.. 


Imorgon blir de skola till två och sen helg!! Blir nog och planera ikväll vad jag ska göra.. ska iaf göra matteläxan och sen städa mitt rum på söndag lite grann. Ska nog också planera vad jag ska ha med mig till norrland, JAG VET de är liksom FLEEERA veckor, men kan inte vänta... :( juste jag fick också ledigt den åttonde till nionde så nu jävlar blir de ULLARED också!! :) Ni kan gärna tipsa om saker ifall.. höhö.. vet iaf lite vad jag ska köpa., kan säkert lägga upp en bild på listan imorgon eller nåt.


Kom också på att om typ ett år får jag köra moppe och jag taggar som faan! I sommar ska jag iaf träna och köra, det kommer bli sjukt nice :) jag har inte heller många år kvar i skolan, shit... 

Nä nu ska jag dra, ha en bra kväll godnatt <3  

#Selfie xD

Av Elin - 13 mars 2014 14:45

Nu kommer ett tips på en egen lip scrub ifall ni inte vill köpa nån. De är jätte enkelt!! :) 


Ni behöver: 
Olivolja 

Strösocker 

En liten skål och blanda/ha de i

Sked

 

1. Ta så mycket strösocker som ni tycker, jag tog ca en matsked. 

 


2. Häll i olivoljan, börja med lite granna och bestäm konsistensen själv. Jag tog så allt socker blev ''blött'', kanske lite till.

 

3. Rör om. Klart! 

 

4. Ta på fingret och smörj på! :)

   

5. Vänta några minuter och skölj sen bort med vatten eller ''slicka upp de'', jag sköljde bort de jah! 

   

6. Ta på nån lypsyl/läppbalsam efter.

      

Mina läppar blev bättre efter nu när jag använt de! Det var sjukt lyckat så ikväll ska jag ta på mer. 

Obs; Det kan sticka lite i läpparna när ni haft på de där men bara lite granna, inge farligt alls :) Lycka till! ♥





Av Elin - 13 mars 2014 09:45

Omg.. har hittat min nya fvorit låt!! Det är kents nya låt som dom la upp i tisdags, shiiit, kan lyssna på den om och om igen! Lyssna gärna på den!! ♥

''Alla för alla och en för en'' ♥

 Fan Jocke vad du kan, nu är jag stolt över och vara svensk! <3

Skapa flashcards