elin-mylife

Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

Min första mens tag xD

Av Elin - 11 mars 2014 20:45

Nu får ni tycka vad ni vill om mig men de här har oftast folk svårt och prata om. Jag har ingen problem alls och prata om de här med mina vänner och familj men dock så pratar jag inte om de så mycket, var mer förr. :) Men jag vill att andra ska kunna göra så här och visa att de inte är pinsamt utan hur normalt som helst! Nu vill jag bara inte att ni ska gå runt och snacka om mens hela tiden men aa, höhö, vi kör igång!


1. Hur gammal var du när du fick din första mens? - Tror att jag var 11 år..

2. När och vart fick du din första mens? -Jag tror de var Mars 2011 och jag fick de hemma. 

3. Vad gjorde du? - Jag hade suttit vid datorn så jag gick ner på toa och tänkte inte mer på de förrens jag såg nåt rött och jag blev as rädd och tänkte att jag fått nån sjukdom :$ men som tur var så hade mamma och jag pratat om sånt innan så efter en stund kom jag på de och lugnade ner mig. Gick ut från toan och som tur va så kom mamma in och berättade för henne & .. pappa var också där så var sjukt pinsamt! Kommer väl ihåg när jag sagt de till mamma så säger hon till pappa: ''Peter du måste köpa bindor'' xD 

4. Vad kände du och hur blev du? - Jag kände mig först lite rädd och kände att de blev extremt pinsamt.. men sen över gick de till lite coolt att jag var först i klassen fast ändå jobbigt! xD

5. Vilka berättade du de för? - Mamma, pappa, Sara och Hanna.

6. Binda/Tampong? -Binda ..

7. Har du några problem med mensen? - Japp.. pms och extrem mensvärk, kan verkligen inte ligga, sitta elr stå när jag har mensvärk, kan verkligen inte göra nånting gör bara så ont! Mår också sjukt illa, dålig i magen, kan knappt äta eller så äter jag extremt mycket + spyr ibland :( det är inte alls de roligaste, då vill jag bara dö när jag får de och skära ut livmodern.

8. Äter du tabletter emot de? - Ja de kan jag göra, men tar bara en ifall jag får extremt ont! 

9. Hur mycket blöder du och vad tycker du om de, äckligt/bra? - Står inte direkt med ett mått och mäter xD Tycker att de är äckligt ja.. usch

10. Nåt annat du har och säga? T.ex, har du känt nåt innan osv. - Japp! Typ ett år innan fick jag åka till sjukhuset med världens värk men fick inge svar alls för sjukhuset var helt cp så dom hjälpte mig inte.. spydde och allt på sjukhuset.. :( 


Nu har ni fått höra lite av min värsta händelse! Tycker att ni själva ska låna den här och skriva på er blogg, de är så himla modigt om ni gör de :) Ha en bra kväll ♥

 
 
natalia

natalia

11 mars 2014 21:29

Tack snälla för kommentaren <3

http://nattis98.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Skapa flashcards