elin-mylife

Alla inlägg den 11 mars 2014

Av Elin - 11 mars 2014 20:45

Nu får ni tycka vad ni vill om mig men de här har oftast folk svårt och prata om. Jag har ingen problem alls och prata om de här med mina vänner och familj men dock så pratar jag inte om de så mycket, var mer förr. :) Men jag vill att andra ska kunna göra så här och visa att de inte är pinsamt utan hur normalt som helst! Nu vill jag bara inte att ni ska gå runt och snacka om mens hela tiden men aa, höhö, vi kör igång!


1. Hur gammal var du när du fick din första mens? - Tror att jag var 11 år..

2. När och vart fick du din första mens? -Jag tror de var Mars 2011 och jag fick de hemma. 

3. Vad gjorde du? - Jag hade suttit vid datorn så jag gick ner på toa och tänkte inte mer på de förrens jag såg nåt rött och jag blev as rädd och tänkte att jag fått nån sjukdom :$ men som tur var så hade mamma och jag pratat om sånt innan så efter en stund kom jag på de och lugnade ner mig. Gick ut från toan och som tur va så kom mamma in och berättade för henne & .. pappa var också där så var sjukt pinsamt! Kommer väl ihåg när jag sagt de till mamma så säger hon till pappa: ''Peter du måste köpa bindor'' xD 

4. Vad kände du och hur blev du? - Jag kände mig först lite rädd och kände att de blev extremt pinsamt.. men sen över gick de till lite coolt att jag var först i klassen fast ändå jobbigt! xD

5. Vilka berättade du de för? - Mamma, pappa, Sara och Hanna.

6. Binda/Tampong? -Binda ..

7. Har du några problem med mensen? - Japp.. pms och extrem mensvärk, kan verkligen inte ligga, sitta elr stå när jag har mensvärk, kan verkligen inte göra nånting gör bara så ont! Mår också sjukt illa, dålig i magen, kan knappt äta eller så äter jag extremt mycket + spyr ibland :( det är inte alls de roligaste, då vill jag bara dö när jag får de och skära ut livmodern.

8. Äter du tabletter emot de? - Ja de kan jag göra, men tar bara en ifall jag får extremt ont! 

9. Hur mycket blöder du och vad tycker du om de, äckligt/bra? - Står inte direkt med ett mått och mäter xD Tycker att de är äckligt ja.. usch

10. Nåt annat du har och säga? T.ex, har du känt nåt innan osv. - Japp! Typ ett år innan fick jag åka till sjukhuset med världens värk men fick inge svar alls för sjukhuset var helt cp så dom hjälpte mig inte.. spydde och allt på sjukhuset.. :( 


Nu har ni fått höra lite av min värsta händelse! Tycker att ni själva ska låna den här och skriva på er blogg, de är så himla modigt om ni gör de :) Ha en bra kväll ♥

Av Elin - 11 mars 2014 20:30

De här tog ett tag och komma på för jag ville verkligen komma på några som jag verkligen inte sagt :)


1. Jag har ett rött/blått märke på kinden, dock kanske de inte syns så men jag ser de.

2. Jag älskar och dofta på saker ex. parfymer, ljus, tvål, bodybutter m.m

3. Jag är snål av mig när jag handlar.. fast oftast har jag tur när jag handlar, alltså att de är billgare än de egentligen ska vara! 

4. Älskar verkligen och dansa, men suger på de!

5. Vill verkligen ha en häst, saknar de så himla mycket!! Bara att få sätta mig upp på en skulle vara så himla underbart..

6. Jag har världens bästa familj! Även fast vi bråkar så blir vi jämt vänner och glömmer de som hänt men älskar dom över ALLT! ♥

7. Jag älskar & fota, speciellt blommor och .. mig själv xD höhö. Önskar mig en systemkamera som jag aldrig kommer få tihihi. 

8. Jag skämmer ut mig ganska mycket och ofta, speciellt i skolan.. xD

9. Jag lägntar as mycket till sommaren, stugan och Ullared! Omggg... ♥

10. Jag måste ha nåt på vänster arm för annars känner jag mig extremt naken! Spelar inte alls någon roll om de är en toffs, armband elr klocka, måste bara ha nåt.

 

Nu hr ni fått lite mer fakta om mig, kommentera gärna! :)

Av Elin - 11 mars 2014 19:26

Höhö, sent inlägg dag med.. nä men har haft fullt upp hela dagen och varit borta :) har just käkat ett äpple och kommit hem från en promenad, en kvällspromenad och det var lite läskigt att gå nu när de är mörkt, dock gick vi inte så lågnt och inte så länge, men som sagt det är skönt och bara varit ute och fått luft. 
Har också varit i Karlstad och kollat på bilar, mamma och pappa ska nämligen köpa en ny, så imorn blir de att de ska kolla på en lite extra och jag är sjukt nyfiken på den! Aaaah!! :) Var oxå på biltema och en annan bilaffär?


I skolan så har de varit en vanlig dag! Haft de rätt så bra. Dock första lektionen så hade vi svenska och läraren var extremt bitchig enligt mig... liksom SKÄRP DIG FÖR FAN!

Det var ju också no redovisning och det gick rätt så okej, jag blev ju godkänd så är riktigt glad för de iaf haha :) Bild och so. Inget mer och skriva om de


Ikväll ska jag fortsätta se på farmen, duscha och bara ta de lugnt! Kommer också upp två inlägg till, ett lite pinsamt inlägg men hallå jag vill visa att man inte ska hålla inne sånt, dock ska man inte prata för mycket om de ''hosthost''.... sen kommer en 10 sanningar om mig! Men håll utkik allihopa ♥

Skapa flashcards