elin-mylife

Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Elin - 3 mars 2014 21:00

 

Tog en snabbbild på datorn, håret är lite rufsigt men ändra färgen lite och tyckte ändå att de blev ganska bra! :* Pusshej!
Dock lite svårt och le när hela familjen sitter i samma rum, hihi!

Av Elin - 3 mars 2014 20:45

Det har varit en bra kväll faktiskt! Har dock haft ont i magen och min mage har inte heller mått så bra. Men nu känner jag mig lite bättre :) 
Kvällen har varit att Sara, Linus och Dennis kom hit, mamma färgade Saras hår, vet dock inte hur de blev, men tror att de blev as fint, mörktbrunt! <3 Var barnvakt åt Dennis när dem höll på så han fick bada, hihi, omg han gillar och skvätta ut vatten.... xD Pratat och skrattat lite.

Sett på Farmen och kollar nu på familjen annorlunda, aw de är så mysigt, men hur fan kan man åka till tyskland när man har nio barn?! Skulle jag ALDRIG klara, skulle få panik!!! Tvättade också håret för någon minut sen och de är så jävla gött nu, balsamerat och de blir så bra då. Vill ta balsam varje gång jag tvättar men man ska inte ha de ofta! ;) 

Vi i familjen ska också ta en macka snart som mamma och Ida gjort, mums. Sen blire, borsta tänderna och sova. Hoppas man sover bättre inatt då. 


Skulle också följt med Hanna till teatern men tyvärr va dem sjuka, alltså domm som hade hand om de.. :( lite sad nu! Men ska följa med Hanna hem en timme iaf. :)  Sen blir de äta nåt när jag kommer hem, läsa engelska och öva på mattefan! Kanske spanska om jag orkar med. Blir nog en bra dag imorn, förutom ...''hosthost'' svenska.. 

Nu ska jag sluta tjata :) Sov gott allesammans så hoppas vi på en bättre dag imorgon PUSSAR!!! <3

Av Elin - 3 mars 2014 17:15

Är så jävla hyper glad och stolt!! Vi fick reda på våra spanskaprov idag och jag kände på mig att det gick så skit.. hade så ont i magen och höll ärligt på och gråta, för det kändes inte bra när jag gjort provet för typ två-tre veckor sen.. men när jag gick fram och kollade på hörförståelsen så hade jag ett C! Ett jävla C och jag blev så glad!!!! Sen hade hon gjort att man bara kunde få ett E- eller E+ på skrivargrejen och jag fick E+ och ja jag vet inte vad jag ska säga, är bara så himla glad. Jag har iaf bestämt att jag ska försöka bli lite bättre på de här och inte tro att de kommer gå skit, de måste jag verkligen, för de blir helt tvärtom ibland :D
Vi bytte också platser idag som jag var nervös för men jag fick en bra plats, tihihi, bara de att en sitter emellan mig och Hanna... ''suck'' blev så frustrerad när två andra fick sitta breve varann men inte vi. Hahah den läraren som valde platser gillar inte alls mig, de vet jag, fast jag gillar inte henne heller :) 


Dagen har varit helt okej annars, var en vanlig dag och har redan fått läxa, en spanskaläxa, ska också öva inför matteprovet och läsa ut engelskaboken.

Skulle gärna ha varit ledig efter natten känner jag hehe.. somnade inte igår efter typ två timmar, sen vaknar jag upp mitt i natten och kan inte sova på flera timmar igen! Klockan ringde kvart i sju och uppfattade inte att de ringde och hade helt enkelt söndag, fattade inte alls att de va måndag och skola! Efter att jag varit vaken nån minut så minns jag en dröm som jag drömt, det va att jag fått en sjukdom.. :( en sjukdom som man inte kunde bota, typ att man blödde i kroppen, vad fan heter de? .. Nåt magsår (hoppas ni förstår min braiga förklaring XD) 

Så sökte upp vad mina drömmar betyde, ex att jag drömt att jag åkt buss i flera drömmar sen om sjukdomen :S

Buss och tåg: Denna typ av resesätt som sker tillsammans med andra människor kan stå för hur man är med andra människor och i sociala situationer. Så länge man själv är en passagerare på bussen / tåget alltså. Om man själv är den som kör står det snarare för en social situation där man själv tagit ledningen.

Sjukdom: Som så mycket annat i drömmens värld är tolkningen den rakt motsatta. Drömmer du att du eller någon annan är sjuk skulle det alltså betyda hälsa och ett långt liv. Kan även betyda att du har svåra val att göra.  Om du drömmer att du är sjuk och känner smärta är det ett varsel om sorger och bedrövelser. Men drömmer du att du besöker någon som är sjuk väntar dig idel lycka och glädje. Att drömma att man har en obotlig sjukdom är ett förebud om rikedom.

 

Har inte mycket mer och skriva, utan att jag ska tvätta håret ikväll, se på Farmen och familjen annorlunda. Vill gå på en promenad men är typ redan mörkt.. :( 

Imorgon är de också tisdag, en vanlig dag i skolan tror jag, svenska (usch), no, bild och so.. sen ska jag kanske följa med Hanna till teatern. Vi får se. Men nu ska jag dra vidare, ha en forsatt bra dag Puss<3


Skapa flashcards