elin-mylife

Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Joppe!<3

Av Elin - 2 februari 2014 00:00

Fyfan vilken dag! Den jobbigaste dagen på länge, inte alls i kroppen men i huvvet och psykiskt.

Allt började typ klockan elva, jag satt vid datan och skulle blogga så hörde jag att det knackade på dörren så jag skulle gå och öppna med då låste Sara upp och sa ''Joppe har kolik så vi måste gå med honom om du kan gå med Dennis?!'' Jag blev extremt chockad och fick inte alls in de i hjärnan, men jag stängde ner datan och drog på mig kläder fort som bara den så stack vi iväg på en promenad. 

När vi kom tillbaka så tog vi in honom i stallet och försökte ge honom vatten och så. (Kommer inte ens ihåg vad vi gjort så stressad och chockad va jag idag, men ska försöka berätta allt jag kommer ihåg!) Efter en stund drog vi iväg igen på en promenad så magen skulle komma igång och så gick vi till stallet igen, försökte ge honom vatten blandat med matolja men han drack INGENTING.. så vi fick ta en spruta och spruta in de i hans mun så då fick han i sig lite vätska men han typ spottade ut de. Efter en stund började Dennis bli sur och trött så Sara fick sticka hem med honom, ge honom mellis och lägga honom så gick jag på en promenad med Joppe, sprang och lite med honom. 
Sara och jag byttes av med Joppe så jag fick vara barnvakt åt Dennis medans han sov och Sara gick på promenader och gav han vätska. 

Medans Dennis sov kollade jag lite på mobilen och på lite videos. Tillsist när Sara och mamma kom så gick jag och mamma på en promenad med Joppe, vi gick till stallet och jag var där en stund och mamma gick in för och göra mat. Väntade och väntade på Sara så jag tog fast honom och borstade honom lite granna. När Sara kom gav vi honom mer vatten blandat med matolja. Sara o jag byttes av så jag gick in med Dennis och mamma, dennis och jag åt. Sen byttes mamma o sara av så mamma gick två promenader med honom, jag tog hand om Dennis och Sara åt. 

Jag och Sara gav honom mer vätska, gick på massor av promenader, gav honom massage på magen och sånt. Vi pratade och så vad som kunde hända, vad vi skulle göra och tänkte i princip bara på de, Sara var inställd mest på att inget skulle funka men så får man verkligen inte tänka, man måste tänka framåt på saker men det är svårt, de vet jag!


Vi pratade om Major och då brast de för Sara, usch hatar och se henne gråta! Kramade om henne och försökte få henne på bättre humör, visa att de skulle gå och allt! Vi två gör fan allt för att det ska bli bra!

Jag sa att hon skulle ringa vetrinären och det gjorde hon, hon pratade en stund med en och hon sa att hon skulle komma. (Vi gick på fler promenader)

Vetrinären sa att vi kunde släppa lös Joppe i boxen för det var inge farligt, inte att han rullade sig heller sa hon men det har vi trott.. så då gjorde vi de och gick in och värmde oss. Åt en semla, men varken jag och Sara hade lust och äta, fy.. var så spyfärdig som man kunde bli! 

Vetrinären ringde och sa att hon va påväg och vi gav henne vägbeskrivning. När hon tillslut kom så tog hon tempen på Joppe, hon lyssnade också på pulsen och tarmarna. Joppe fick också en,två sprutor.
Vetrinären sa att han troligtvis inte hade kolik och där lossnade en sten från hjärtat! Troligtvis kunde de varit nåt diarregrejs. Joppe var mycket piggare och magen lät o han fes! :) Det var verkligen ett bra tecken! När vetrinären åkt så tog vi bort kiss från Joppes box och sånt också från Jokers. Så tillslut när Sara och jag pratade utbrister hon ''Joppe BAJSAR!!!'' Och vi får extrem panik, alltså glad panik! Vi kramar om varann och springer in och berättar. 

Springer tillbaka, skrattar lite då och då. Gör klart i stallet och går äntligen in och sätter oss.. dagen började helt enkelt dåligt men slutade bra! 


Vi klarade de tillsammans älskade syster!<3 Han mår troligtvis bättre, men de är inte hundra! Är så jävla glad och stolt för allt vi har gjort! Vi har räddat ett liv och de här kommer finnas i mina minnen länge, men vi kämpade, vi gav inte upp och vi gjorde de! VI GJORDE DE! ♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Ovido - Quiz & Flashcards