elin-mylife

Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Elin - 13 januari 2014 21:29

Hejsan på er gott folk! <3 Kvällen har varit bra :) har varit tillsammans med goa mamma och Ida. Vi har inte gjort något speciellt, bara kollat på tv och fått lite skratt på kvällskvisten! Vi har sett på Farmen och Outsiders (tror de heter de) och båda dem programmen är bra. Hihi.. 

Imorn blir det skolan såklart och då blir det till tio i tre, jiiippi... förhoppningsvis skulle en kompis stanna med mig i skolan för vi skulle träna lite på svenskan inför provet på onsdag och visst jag är lite nervös men liksom jag kan, kanske inte direkt allt men jag kan och jag känner att jag iaf kommer på E på de. (Kanske lite skryt, men i sånna fall får det låta som de haha) 

Har också läxor och ta itu med efter skolan och jag kommer hem efter fyra. Engelskaord som jag måste träna på men det går väl kanske snabbt? Sen spanska men det förhoppningsvis går också snabbt, är inte säker men aaa.. sen ska jag också duscha och fixa till mig osv så vi får se när det kommer ett inlägg. Ska iaf försöka göra ett imorn!


Mitt nyårslöfte var ju att jag skulle blogga varje dag och vi får helt enkelt se hur det går, ska försöka och hinna med bloggen så mycket jag kan det lovar jag! Men det kommer bli sjukt stressigt med läxor och skolan osv, sen måste jaf va med familjen och träffa kompisar. Men jag SKA hinna med allt!
Vi får just nu sjukt mycket läxor och sånt också men såklart läxorna kan inte ta över ens liv som dom brukar göra ibland.... men jag lovar er att blogga så mycket jag kan! 
Ha en bra kväll och sov gott, nu ska jag läsa nåt kapitel i svenskaboken. Puss&Kram +Godnatt ♥♥

Av Elin - 13 januari 2014 19:15

Idag är det måndag och det innebar att det va skola, hehe! Det har faktiskt varit en bra dag i skolan och det var sjukt länge sen det var de!! Har varit på bra humör, kärlekshumör, skrattig och sånt. Har känt att jag dugit idag på nåt sätt och då känner jag mig riktigt bra. 

Dagen har varit att jag lärt mig olika saker, ex, på matten, tagit bort min skräck lite grann (vågat prata inför stor grupp), fått en vän som jag tycker sjukt mycket om (vänsätt då) och säkert nåt mer! :)<3


Dagen började segt.. vaknade och visste inte vad det var som lät och tillslut uppfattade jag att det var alarmet så det var bara att hoppa upp ur sängen och fixa till sig. Drog till skolan och först på morgonen så var en kompis lite nere men jag lyckades få upp hennes humör så hon var glad typ hela dan och det känns bra imon mig att veta att alla andra är glada och mår bra! Var med henne i princip hela dagen och på nått sätt har vi lärt känna varann mer fast vi gått i samma klass sen tvåan/trean. :) 

Men dagen startade med att läraren snackade om veckan. Sen hade vi syslöjd och jag målade av lite olika grejer, svårt och beskriva. Men det som stört mig var syslöjdsläraren assåå.... -.- ibland hjälper hon verkligen inte till och berättar inte saker som man ska göra så har nästan lust att gå och säga till nån lärare el rektorn och anställa nån annan! Men det som var roligt var att hon typ drog ner nåt så grejer åkte ner i golvet och då såklart blev det asgarv, hahahah!!! Var så jävla bäst xDDDDDDD skrattar bara nu när jag tänker på de +en annan grej som Hanna berättade! XD

Iaf, resten av dagen har vi haft matte, so, spanska/språk och engelska. På spanskan så gick ju vi ihop med andra spanskagruppen och det gick ju bra, jag vågade äntligen prata lite grann, kanske inte så himla mycket men ändå lite granna. Äntligen kanske jag kommer våga mer men det blir absolut svårt men såklart ska jag försöka! 


När jag kom hem så tränade jag lite på engelskan och läste ett kapitel ur svenskaboken. ;) snart har jag nog läst ut den :o ojdå haha.

Ska träna lite mer på engelskan sen och kanske läsa mer sen, who knows? 

Vid halv ska jag iaf se på Farmen, det har jag längtat så till! Men nu lyssnar jag bara på musik och kan inte sluta tänka på en speciell person...<3 min underbaraste prins och den finaste personen på jorden...<3 

Han har suttit och kollat på mig minst hundra gånger i klassrummet, har känt de och sett de själv, sen så har två kompisar sagt det ett antal gånger och jag är så pirrig i magen och vet verkligen inte vad jag ska göra!!! Kan inte sitta still eller nåt.. Vill verkligen ha honom i mina armar, fast egentligen vill jag vara i honoms fina armar, föralltid.. <3 

Puss&Kram


''Mhm, och om du någonsin
Vill ha en idiot lägg din hand i min

''Lägg din hand i min'' ♥  Älskar dig! 


Av Elin - 13 januari 2014 13:12

Sitter just nu och har so.. det är om grekerna! Jippi. Nä men det går faktiskt bra

Nu ska vi fortsätta, jobbar med Alice. Syns ikväll Puss&Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards