elin-mylife

Alla inlägg under december 2013

Av Elin - 15 december 2013 19:58

Vet inte vad man menar med den, har väl olika favoriter. Men kan inte direkt svara på den när det bara står ''favoriter men aja.

Puss&Kram

Av Elin - 15 december 2013 19:45

Shiit! Nu är det redan tredje advent, det är inte klokt, alltså är det snart julafton.. om en vecka och en och en halv dag typ.

Men nu kan bara julen komma, är klar med alla julklappar och dom är inpackade osv. 

Fast jag skulle helst vilja ha lite snö.. den är borta bara för att det är plus grader och regn! Så iriteerande.

Men jaja, förhoppningsvis blir det kallare och att det kommer lite snö. 
Har också blivit ändrade planer för julen, vi alla kan fira ihop och då firar vi på julafton och inte dagen före, (fast skulle ha varit coolt och fira en dag före). Vi ska också fira jul hos farmor och farfar denna julen. ''Intressant'' och hoppas att det blir roligt! Mamma jobbar typ till två så vi drar till dom klockan tre typ och firar annorlundare. Det som är bra är också att vi har bestämt att vi inte ska köpa många julklappar heller, kanske 1-3 styckna och det låter jätte bra!! Jag vill faktiskt inte ha många alls, känner mig sjukt bortskämd då och ja. Jag kommer inte heller direkt säga vad jag fått för julklappar, men har fått ångest för sånna som inte får alls. +Jag bryr mig inte direkt heller, för antingen kallas man fattig eller bortskämd så ingen ide ;)

Men julaftonen kommer bli bra! Längtar just nu dit, till lovet, julaftonen, julmaten, kompisarna, slippa allt annat! <3


Idag så har jag och Hanna gått på stan och köpt julklappar :) sjukt kul!

Men det var jätte svårt och tänka ut vad dom skulle få,  hittade iaf något så nu hoppas jag att dom blir nöjda! Kanske inte dom bästa sakerna men var inte så påhittig haha.. nästa år kanske det blir köp på internet fast tycker det är roligare och gå på riktigt och kolla. Men vi får helt enkelt se :) 

Efter vi shoppat klart och så så drog vi hem till Hanna, vi pratade och skulle typ precis kolla på en film så ska jag hem. Inte så kul men hade annars en bra dag, man får tänka så. 

När jag kom hem så var jag lite med Dennis, mamma, Ida, pappa & Linus, åt och packade in julklapparna. Jag har också hunnit duscha och nu sitter jag och lyssnar på musik +bloggar :) 

Snart blir det solsidan!


Imorgon börjar sistan veckan på höstterminen, f*n vad fort det går!!!!!!! Det har bara rusat iväg, men denna veckan kommer gå segt haha.. fast förhoppningsvis gör vi nåt roligt så tiden går fort. 
Imorgon hoppas jag att tiden går fort, vi slipper lektioner? och vi ska hjälpa andra klasser och flytta för vi ska renovera/bygga om för jag vet inte om det typ läckte in vatten? Så efter det jobbet får vi pizza.. kanske inte det godaste och blir illamående av de men det funkar väl. 
Slutar också vid FYRA, f***ck, ska förska hinna gå på en promenad men tror inte att jag hinner göra det eftersom att det blir svart ganska snabbt men då kanske jag gör plankan.
Resten av veckan blir nog typ slapp i skolan. 
Syns i nästa inlägg, puss&kram! <3

 

Av Elin - 14 december 2013 22:45

DIN BÄSTAVÄN. 
1. Vad heter hon/han? Hanna
2. Hur gammal är hon/han? 13 år och 1 månad 
3. När träffades ni sist? Igår
4. Vad har hon/han för hårfärg? Blont fast hennes riktiga färg är orange
5. Brukar hon/han färga håret? Ja
6. Vilka färger har hon/han haft? Brunt, dip dye, blont, säkert nån mer?
7.Vad har hon/han för parfym? Body splash från VS och säkert någon mer parfym
8. Är hon/han galen? Japp haha
9. Vad är erat första minne? Kommer inte igår vårt första minne, för vi har sjukt många! Men ett minne är när gon ramlade ner från ett träd, haha 
10. Har ni många minnen ihop? Jaa, sjukt många!
11. Vart bor hon/han? I stan
12. Har ni varit utomlands tillsammans? Tyvärr inte
13. Hur ser hennes/hans klädstil ut? Vanlig
14. Vad heter hennes/hans syskon ? Ida 
15. När träffades ni första gången? 2006
16. Hur träffades ni? På förskolan
17. Vad går hon/han i för sporter? Hon dansar :)
18. Vad brukar hon/han göra på helgerna? Olika, göra videos, blogga, vara med kompisar, m.m
19. Göra efter skolan? Göra videos, blogga, vara med kompisar, plugga m.m
21. Har ni pussats? Nej
22. Brukar ni säga att ni älskar varandra? Vi har säkert sagt det nån gång (som vänner!)
23. Har hon/han fräknar? Nej tror inte de 
24. Har ni kollat på film någon gång? Ja, massor av gånger
25. Har ni bråkat någon gång? Japp, men det är sånt vänner gör!
26. Har ni sovit i samma säng? Japp
27. Har ni skrattat tills ni gråtit? Haha, ja det har vi verkligen gjort! 
28. Har du sett henne/honom gråta? Jaa :(
29. Vad gjorde du då? Kunde inte göra nåt, för hon grät till en video.. 
30. Har du sett henne/honom varit riktigt arg? Aaa
31. Har hon/han sett dig gråta? Tyvärr ja..
32. Vad ska ni göra i sommar? Det är ett halvår kvar typ.. men massor av saker förhoppningsvis, skratta, sova över och hon ska kanske följa med till Norrland!! AAAAAAAAAAAAH!!! <3
33. Har hon/han svikit dig någon gång? Alltså.. ja men det är glömt! 
34. Har ni pratat i telefon någon gång? Jadå
35. Vad skulle du göra om denna personen dog? Det finns inga ord, kan inte tänka mig henne död.. men jag skulle själv inte finnas då
36. Kommer ni vara kompisar om 10 år? Jag hoppas VERKLIGEN de!<3
37. Vad är det bästa med honom/henne? ALLT! Hennes humor, personlighet, ja allt!
38. Vad skulle du vilja att hon/han ändrade på? Jadu, en sak. Men egentligen spelar det inte så stor roll.
39. Älskar du henne/honom? Jaa, verkligen!
40. Vill du att hon/han ska kopiera detta och skriva om dig? Haha, spelar inte så stor roll! :)
41. Vad är det bästa ni gjort tillsammans? Finns jätte mycket bra vi gjort tillsammans! 
42. Skulle du ge henne / han pengar om du vann en miljon? Ja det skulle jag! :)

   <3

 


Av Elin - 14 december 2013 21:58

Mobilen! Den måste typ jämt vara med! :s
Sen är det väl ofc kläder. 
Det är väl de. 
Puss&Kram <3

Av Elin - 14 december 2013 21:32

Hej alla söta läsare! <3 
Vilken dag det har varit.. sorry att jag inte har uppdaterat men har inte haft tid och inte orkat. 

Idag så har jag, mamma, pappa och Ida varit hos familjen typ hela dagen. Det var väl ganska roligt, var länge sen jag såg dom så det kändes äntligen och se dom. :) sen när vi kom hem vid typ sex, halv sju så gick vi till Sara och Linus, vi kollade på hockey, fikade och pratade. Var ganska trött men det är väl var väl kul. 

Så har min dag varit och nu ska jag slappa framför datan ;)


Imorgon blir det andra bullar, då ska jag och Hanna äntligen gå på stan och köpa julklappar!!! Kommer förhoppningsvis bli sketa kul
Så vid elva, tolv drar jag till Hanna så vi får se om jag uppdaterar innan, annars så gör jag det på kvällen.
Och så kanske jag hinner med och köra plankan. Vägde mig idag hos farmor.. och ja vi gå inte in mer på de

Alltså funderar på att börja träna på allvar, gå ut och springa men mamma och Ida går jämt på mig om de; Mamma tycker att jag är normalbyggd och Ida iriteerar mig osv. Men liksom jag gör vad jag vill, det är min kropp? 
Vi får se, plankan är ju en bra start :) Gå på promenader också! 
Ja det ska jag börja med. 
Sen när snön börjat gått bort blir det och springa! Min plan.. men nu på julen blir'e väl mkt godis tyvärr men ska försöka och inte äta så jäkla mycket! 
Vill också typ köpa gymkort :o men fett pinsamt om jag skulle gå dit själv! 

Nu ska jag inte prata mer om de, eller man ska vara nöjd med sig själv och inte tänka som jag men vill inte bli ''stor'' och känner att jag är på väg dit.. och jag tänker ALDRIG svälta mig smal! 
Men nu ska jag lyssna på musik, ;) Kramis <3


Har också blivit beroende av Ice crem jump! Omg älskar de spelet!! ;*

Av Elin - 13 december 2013 22:00


Av Elin - 13 december 2013 21:42

Fick en kommentar om att jag skulle fixa en bättre kamera och då tänkte jag prata lite om de;

Jag tänker inte lägga ner hela min själ på en bild (även fast jag dock skulle vilja ha bättre bilder till bloggen så den verkligen se ut som min), jag tänker inte heller lägga ner flera tusen kronor på en kamera för att jag ska ta bra bilder till bloggen.. jag har inte heller så mycket pengar och just nu står inte en kamera på mina ''vill ha lista'' 

Men liksom antingen får ni nöja er med dom bilderna som kommer eller inga alls. Ni får helt enkelt kommentera!

Men kan försöka fixa en bättre kamera men kan inte lova er :) Hoppas ni förstår.. kram

(Enligt mig var kommentaren jäkligt negativ :/)

Ovido - Quiz & Flashcards