elin-mylife

Direktlänk till inlägg 16 november 2013

♥ Berättar lite om våra djur ♥

Av Elin - 16 november 2013 22:30

Ja som sagt.. vi har tre djur. Två katter och en hund. 
Katterna heter Albin och Rålf. Hunden heter Trisse.


Albin-Vet inte vilken ras han är tyvärr men kanske skogskatt. Han är iaf svart, vit och brun. Han är inte så mullig han är ganska smal tyvärr.. men han börjar ju bli till åren. Han är 17 år! Väldigt coolt faktiskt och ha en så gammal katt. 

Vi har typ haft han sen han föddes, eller ja några veckor efter han föddes tror jag (jag var ju inte född då så vet inte) ;) 

Albin är verkligen är jätte snäll och fin katt. Social och aldrig dum! Han älskar verkligen MJÖLK! Han blir nästan förstörd om han inte får nån så han jamar tills våra huvuden går av, neeejdå ;) Albin kmmer också så fort vi äter middag, det spelar liksom ingen roll om vi är tysta så kommer han det är sjukt, VARJE GÅNG! Hahahah
Men han är den finaste katten vi har och kommer ha tror jag. Kommer vara svårt när han.. ja försvinner. Han skänker glädje till oss verkligen! Älskar daj Albin <3


Rålf ''Snubben''-Ida valde namn på han :p Rålf och med Å också haha, så fult namn.. men jag kallar han ''Snubben'' istället. Jag vet inte hur jag kom på det namnet men det bara kom fram så har han fåt heta det istället. Vet inte vilken ras han är men bladras tror jag. Hans färger är svart och brun. Åh gud, han är verkligen hyper han kan ibland få nåt ''cpryck'' så han springer runt i huset eller slänger sig nånstans. Snubben är 4 år (tvek...)  Snubben har vi också haft sen han föddes vi fick han av vår granne!! Var så stolt då när vi fick han och jag fick välja honom, såå glad för de. 

Snubben är söt och fin, kanske inte direkt kelig och social. Men han är inte dum iaf eller jo mot Albin han kan springa efter och hoppa på..  menmen, då får vi jaga iväg honom. Snubben är riktigt lat ibland.. men han är underbar iallafall. Älskar dig Snubbis <3


Trisse-Vi har typ haft han i 3 år. Det började med att vi hade hand om han för mammas klasskompis hade lite problem med han så fick vi ta hand om. Och jag blev verkligen så glad för hade alltid önskat mig en hund! Var så stolt! Men vi hade jätte roligt tsm, han lyssnade inte så bra men vi har lärt han faktiskt ganska mycket. Sedan kom en tid då mammas klasskompis hade lagt ut han på blocket och några hade ringt och ville se honom och kanske köpa honom. Men vi ville verkligen inte bli av med honom men hon ville ha typ 12 tusen tror jag för honom. Såklart så tyckte mamma att det var super mycket... så vi mådde faktiskt lite piss att några kanske skulle köpa honom så tillslut brast jag ut i gråt och vi alla hade pratat så sa pappa (kommer inte ihåg exakt) -''Vi köper honom!'' Och då blev jag så in i skogens glad!!! :) Men Trisse är 4 år? Han är en dvärgcollie fast egentligen är han för stor för sin ras :o hans färger är svart, brun och vit. Trisse är verkligen social, vill vara med andra hundar och människor. Han är snäll, fin kan vara lite jobbig men alla djur är nog det nån gång ;) Han är också fruktansvärt kelsjuk och avundsjuk! Men han är super! Älskar dig ;*


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Skapa flashcards