elin-mylife

Alla inlägg under oktober 2013

Av Elin - 29 oktober 2013 17:43

1. Elefanter är det ända djuret som inte kan hoppa

2. En snigel kan sova i 3 månader

3. En kackerlacka kan leva utan huvve i dagar innan den dör

4. Ugglor är de ända djuren som kan se färgen blå

5. Varmt vatten fryser snabbare än kallt vatten

6. Man tillbringar 6 månader av sitt liv på toaletten

7. Det är omöjligt att nysa med ögonen öppna

8. Kvinnor blinkar nästan två gånger så mycket som män

9. Under ett år sväljer du 14 insekter medan du sover

10. Det vanligaste ordet världen över är okej. Det näst vanligaste ordet är Coca Cola


Kommentera om ni vill ha flera sånna här! <3 Kramisar

Av Elin - 29 oktober 2013 17:15

Hej underbara läsare! <3

Idag har det faktiskt varit en bra dag!! :) eller ja allt utom när jag vaknade.. 

Men vi hoppar faktiskt över den delen .

Mamma och jag åkte iväg till stan (sara och dennis kunde tyvärr inte följa med) men väl på stan så gick vi in i olika affärer. 
Jag gick in på Lindex och där köpte jag ett par snygga jeans!! Är jätte nöjd med dom. Dom kostade 199/200 kronor men när vi skulle betala så sa hon att dom kostade 100 kr. :o och sen köpte mamma en vinterjacka till mig där ifrån också och den skulle kostat 499/500 kr men vi fick den för 399/400! Jag har typ alltid tur med och shoppa saker, hihi. 
Men jag är jätte nööööööööjd! 

Vi såg också två lärare där (hehe)

Sedan så gick vi in på ''Metro''? och kollade runt. Sedan åt vi och väl där så såg vi en från min klass, en från en annan klass och tre andra killar, då blev det lite pinsamt... xD men hamburgaren var god! 

Sedan kollade vi på Ur och penn och sist Smycka. På smycka köpte vi en halskedja för jag har massor med berlocker från när jag var liten så det ska bli kul och få ha den jag tyckte också att kedjan var riktig fiiiiiin! <3


När vi kom hem så kom farmor och farfar, sedan Sara och Dennis så fikade vi och pratade (fast jag fikade inte)

Medan sara mockade hade vi hand om dennis lite grann och så för en stund sen eldade vi tidningar. 
Nu har jag en Albin i knät som vill bli klappad så får väl göra de nu. Senare ikväll blir det bara chill eller nåt

Har ni haft en bra dag? Kramar :*


Av Elin - 29 oktober 2013 00:00

Godnatt allihoppa! 

Hoppas ni sover gott, ''imorn'' är det en ny dag med mer skratt och annat!

Och nu har E ''typ'' fått reda på de, älskar han så! <3 

Natti :*

Av Elin - 28 oktober 2013 22:00

Min och familjens jul kommer bli lite ''speciell'', vi ska nog inte fira den 24 utan nån dag innan eller efter. :)

För mamma jobbar hela julhelgen och vi vill fira den tillsammans, allihoppa! Så det ska bli jätte kul att vi inte firar den 24. Haha det känns så vanligt annars!

Har jag också tänkt på att alla barn inte får nån julklapp.. det är riktigt ledsamt. Dom kanske inte ens får fira med sin familj?! Hur sjukt och tråkigt är inte de? Och så får andra julklappar och vara med familjen m.m
Världen är inte alls rättvis! Det måste få ett slut..

Eller så kommer det någon unge som får hur många presenter som helst, en riktig bortskämd en..

Men tur det hur vi ska ha det i jul och jag känner mig glad för de då! Jag berättar säkert en annan gång vad jag menar med de, men det är nåt med julklappar som vi har bestämt :)

Hihi! 

Hur brukar ni göra på julaftonen? Är det julklappar under er gran (ifall ni har nån) direkt på morgonen och som ni öppnar?
Själv så när vi vaknar på morgonen äter vi en god frukost, fixar lite med maten (fast vi brukar ha gjort lite dagen innan), nån kanske duschar. Äter maten, kollar på Kalle Anka, ''tomten'' kommer, vi öppnar julklappar (om man får förstås) ;) så senare på kvällen så spelar vi kanske nåt spel, pratar, äter godis M.M :) Tycker vår julafton är ganska mysig ändå.

Detta är frågor till er: 

Hur är er julafton? 
Vad har ni för julmat? 

Brukar ni få julklappar, isåfall tycker ni det är bra eller dåligt?  Varför?

Kommentera jätte gärna!!! <3

Ha en fortsatt trevlig måndag i stormen! :*

 

Av Elin - 28 oktober 2013 19:45

Hej godingar!

Just nu sitter jag och letar efter vinterjackor, men hittar inte precis nån bra haha.. men får leta vidare! 
Som tur är så ska jag, Sara, mamma och Dennis gå på stan och kolla runt lite, sedan blir det kanske en fika eller att vi äter nånstans. Jätte kul ska det bli :) fast hoppas bara att det inte regnar och blåser så in i norden.

Annars idag så har jag inte gjort det som jag planerat men Trisse fick iaf hoppa hinder sedan så har jag och mamma gått till Sara o Dennis, spelat kort och ja nu kollar vi lite på nätet m.m. 

Men ska kika vidare och skriver kanske ett inlägg senare vi får se, pussar och kramar <3

 














Av Elin - 28 oktober 2013 12:15

Utseende:


Blåa ögon - bruna ögon

Blond - brunett

Långt hår - kort hår

Jeans - leggings

Kurivg - slank

Högklackat - platta skor

Ful och lycklig - snygg och olycklig

Brun hy - vit hy

Kjol - shorts

Raka av allt hår på huvudet - sluta raka resten av kroppen

String - hotpants

Blind - stum  



Personlighet:


Ge - få

Stökigt - städat
Känd för skönhet - känd för intelligens

Banta - träna

Spara - slösa

Planering - spontanitet

Skånska - stockholmska


 

Ätbart:

Lakrits - choklad

Pizza hamburgare

Kaffe - te 

Mjölk - vatten

Mc donalds - max

Mat - godis

Alkohol - läsk



Kärlek:


Pengar - kärlek

Kyssar - kramar

Singel - förhållande

Älska - framgångsrik

Bad boys - nice boys 

Utländska boys - svenska boys

Inga barn - tio barn



Övrigt:


Sommar - vinter

Guld - silver

Morgon - kväll

Julafton - födelsedag
Nyår midsommar

Mobil - dator

Stad - landet

Lägenhet - hus

Bada - duscha

Sola - bada

Romantik - dirty

Fota - bli fotad

Skräckfilm - romantisk komedi

Fester - hemmakvällar

 


Förlåt för att jag typ bara gör sånna här inlägg, men vet inte vad jag ska skriva ;)<3

Av Elin - 28 oktober 2013 10:28

Idag blir det väl en slappdag som dessa andra två dagar. Hehe
Fast har faktiskt varit lite aktiv och social i helgen. Och ska gå en promenad med Trisse idag igen

Sedan funderar jag på att han ska få hoppa lite hinder! Åh längtar fan nu! Fast han får nog hoppa hinder först och gå på promenaden när pappa åkt till jobbet så slipper han va ensam hemma för jag tycker det är jobbigt och lämna nån ensam hemma... ja det låter konstigt men det är vad jag tycker.

Senare vet jag faktiskt inte vad det blir. Försöker få kontakt med Amanda, Amanda och Hanna om när vi alla ska ses och öva på dansen (vi ska visa upp den på idrotten i skolan..) men antingen svarar dem inte eller kommer med: -Jag vet inte! Riktigt störande....

Mitt slem och hosta börjar försvinna, yes! Fast det kan fortfarande finnas och förstöra för mig.. men nu har jag blivit sjukt snorig och ibland ont i öronen.. annars som nu så får jag jätte lock i öronen. What happens?? Så ja tror jag kommer få öroninflamation snart! Och nu på lovet!?

Jaja..

Har ni hört om stormen/orkanen som kommr idag?!
Jag är inte så orolig men lite läskigt kanske?

Men nu får jag nog sluta skriva så trisse kan hoppa lite hinder innan orkanen/stormen. Ha en bra måndag, kramar<3

 

(Usch flygplan som flyger runt oss!)

 

Ovido - Quiz & Flashcards