elin-mylife

Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av Elin - 29 oktober 2013 20:45

Nu ska jag göra en lista av gbglassar alltså den som är godast och ner, jag valde mellan dessa: http://gb.se/vara-glassar/pinnarstrutar/

(tar inte med dom laktosfria m.m eftersom jag inte är de)


1. Magnum strawberry! <3 testa den, ni ångrar er inte! 

2. Solero exotic

3.Pigelin

4. Cornetto jordgubb

5. Sandwitch

6. Twister

7. Cornetto classico   - Magnum madel

8. Daim strut                      

9. Calippo cola

10. Nogger classic

11. 88an

12. Tip top

13 Cornetto engima popcorn


(sedan har jag tyvärr inte smakat på dom andra men.. men lakritspucken men den är längst ner i listan!










... Lakritspuck

Kramisar <3

 


Av Elin - 29 oktober 2013 20:15

Ugnen 250 grader

Gräddas i 5 minuter


Ingredienser:

3 ägg

1 1/2 dl socker

2 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver 

1 msk vatten


Fyllning:

200 g smör/margarin

1 1/2 dl florsocker

3 äggulor

2 msk kakao


Hur man gör: 

1. Täck en plåt med ''smörgåspapper''/bakplåtspapper.

2. Vispa ägg och socker pösigt

3. Blanda mjöl och bakpulver och rör ner det försiktigt tillsammans med vatten.

4. Bred ut smeten över papperet till ett jämnt lager.

5.Grädda mitt i ugnen i ca 5 minuter i 250 grader.

Fyllningen: 

6. Kör smöret/margarinet i mikron i ca 10-15 sek så det blir lite mjukt.

7. Vispa sen smöret med elvispen så det blir ''slät''

8. Vispa ner florsocker i smöret, vispa sedan så det inte smakar så mycket smör

9. Vispa ner äggulorna, fortsätt vispa.

10. Vispa ner kakaon. 

11. Strö på lite socker på kakans översida

12. Bre på fyllningen.


Lycka till!!! :) Den är super god. 


Av Elin - 29 oktober 2013 17:43

1. Elefanter är det ända djuret som inte kan hoppa

2. En snigel kan sova i 3 månader

3. En kackerlacka kan leva utan huvve i dagar innan den dör

4. Ugglor är de ända djuren som kan se färgen blå

5. Varmt vatten fryser snabbare än kallt vatten

6. Man tillbringar 6 månader av sitt liv på toaletten

7. Det är omöjligt att nysa med ögonen öppna

8. Kvinnor blinkar nästan två gånger så mycket som män

9. Under ett år sväljer du 14 insekter medan du sover

10. Det vanligaste ordet världen över är okej. Det näst vanligaste ordet är Coca Cola


Kommentera om ni vill ha flera sånna här! <3 Kramisar

Av Elin - 29 oktober 2013 17:15

Hej underbara läsare! <3

Idag har det faktiskt varit en bra dag!! :) eller ja allt utom när jag vaknade.. 

Men vi hoppar faktiskt över den delen .

Mamma och jag åkte iväg till stan (sara och dennis kunde tyvärr inte följa med) men väl på stan så gick vi in i olika affärer. 
Jag gick in på Lindex och där köpte jag ett par snygga jeans!! Är jätte nöjd med dom. Dom kostade 199/200 kronor men när vi skulle betala så sa hon att dom kostade 100 kr. :o och sen köpte mamma en vinterjacka till mig där ifrån också och den skulle kostat 499/500 kr men vi fick den för 399/400! Jag har typ alltid tur med och shoppa saker, hihi. 
Men jag är jätte nööööööööjd! 

Vi såg också två lärare där (hehe)

Sedan så gick vi in på ''Metro''? och kollade runt. Sedan åt vi och väl där så såg vi en från min klass, en från en annan klass och tre andra killar, då blev det lite pinsamt... xD men hamburgaren var god! 

Sedan kollade vi på Ur och penn och sist Smycka. På smycka köpte vi en halskedja för jag har massor med berlocker från när jag var liten så det ska bli kul och få ha den jag tyckte också att kedjan var riktig fiiiiiin! <3


När vi kom hem så kom farmor och farfar, sedan Sara och Dennis så fikade vi och pratade (fast jag fikade inte)

Medan sara mockade hade vi hand om dennis lite grann och så för en stund sen eldade vi tidningar. 
Nu har jag en Albin i knät som vill bli klappad så får väl göra de nu. Senare ikväll blir det bara chill eller nåt

Har ni haft en bra dag? Kramar :*


Av Elin - 29 oktober 2013 00:00

Godnatt allihoppa! 

Hoppas ni sover gott, ''imorn'' är det en ny dag med mer skratt och annat!

Och nu har E ''typ'' fått reda på de, älskar han så! <3 

Natti :*

Skapa flashcards