elin-mylife

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2013

♥ Prat om julen ♥

Av Elin - 28 oktober 2013 22:00

Min och familjens jul kommer bli lite ''speciell'', vi ska nog inte fira den 24 utan nån dag innan eller efter. :)

För mamma jobbar hela julhelgen och vi vill fira den tillsammans, allihoppa! Så det ska bli jätte kul att vi inte firar den 24. Haha det känns så vanligt annars!

Har jag också tänkt på att alla barn inte får nån julklapp.. det är riktigt ledsamt. Dom kanske inte ens får fira med sin familj?! Hur sjukt och tråkigt är inte de? Och så får andra julklappar och vara med familjen m.m
Världen är inte alls rättvis! Det måste få ett slut..

Eller så kommer det någon unge som får hur många presenter som helst, en riktig bortskämd en..

Men tur det hur vi ska ha det i jul och jag känner mig glad för de då! Jag berättar säkert en annan gång vad jag menar med de, men det är nåt med julklappar som vi har bestämt :)

Hihi! 

Hur brukar ni göra på julaftonen? Är det julklappar under er gran (ifall ni har nån) direkt på morgonen och som ni öppnar?
Själv så när vi vaknar på morgonen äter vi en god frukost, fixar lite med maten (fast vi brukar ha gjort lite dagen innan), nån kanske duschar. Äter maten, kollar på Kalle Anka, ''tomten'' kommer, vi öppnar julklappar (om man får förstås) ;) så senare på kvällen så spelar vi kanske nåt spel, pratar, äter godis M.M :) Tycker vår julafton är ganska mysig ändå.

Detta är frågor till er: 

Hur är er julafton? 
Vad har ni för julmat? 

Brukar ni få julklappar, isåfall tycker ni det är bra eller dåligt?  Varför?

Kommentera jätte gärna!!! <3

Ha en fortsatt trevlig måndag i stormen! :*

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 6 maj 2015 08:30

Det är nu så att jag tog det beslutet igår att jag nu skulle gå vidare till en annan bloggportal. Jag har funderat och funderat i flera veckor nu, månader och beslutat mig att jag måste testa på lite nytt och "gå vidare i livet!"Jag själv är glad för...

Av Elin - 5 maj 2015 19:03


Haft en grym smärta idag, både i rygg och mage. Känns inte alls bra! Varit illamående från och till och väl hemma blev det som värst. Jag kunde knappt äta och jag höll tillslut på att kräkas och bryta ihop... När vi väl skulle äta kallsvettades jag...

Av Elin - 4 maj 2015 21:10


Drygt två dagar till ultraljudet nu. Känns helt underbart, sedan lär jag få vänta ytterliggare veckor innan jag kommer träffa läkaren. Men vi är på väg och jag är så himla glad att ultraljudet är på onsdag, just nu börjar jag tröttna och tappa greppe...

Av Elin - 4 maj 2015 13:51

Har just nu slöjd, dock slutar jag om några minuter bara! Sedan SO till halv fyra, ska allt gå - hoppas på att jag slipper någon läxa nu, fast jag funderar ändå och fortsätta med svenskan då den ska vara klar till torsdag och jag har ingen aning om j...

Av Elin - 4 maj 2015 07:57


Skapa flashcards