elin-mylife

Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Elin - 16 oktober 2013 15:37

Hej, nu tänkte jag prata om man skulle missta nån, t.ex ett djur eller en människa.

Det är verkligen svårt, jag har misst flera djur så jag vet hur det känns. Och det är verkligen hemskt!

Den tomhet som känns, man tror att det är ens eget fel för det som hänt, men det är de kanske inte. Om man måste avliva ett djur så är det inte sitt eget fel, man måste tänka på sitt djurs bästa även fast det är riktigt svårt! Man känner sig tom, hemsk, ledsen, jaa allt som man kan tänka sig. 


Jag känner en person som just nu är i den sittsen.

Inte kul alls!! Jag är så ledsen för hennes skull 

Och såklart hon är ledsen, det får man vara. Man måste släppa ut alla ledsna känslor, sedan om det behövs så får man prata med någon, det är alltid bra. Önskar jag gjorde de.. 

För om man inte pratar med nån och bara går o är ledsen så kan man helt enkelt hamna i en deprission (det gjorde jag) 

Det ända jag tänkte på var att allt var mitt fel och att jag själv skulle dö

Men så ska man inte tänka, man ska tänka på alla bra stunder man haft med henne/honom och att han/hon mår bra <3

Det kan självklart ta ett tag innan man accepterar att hon/han inte finns mer och det måste vänner/familjen m.m acceptera

Om man behöver få mer hjälp för hur man ska må bättre och prata ur sig finns ju kuratorer och skolsköterskan, dem är alltid bra. 

Jag önskar att inte sånt här hände!

Man ska inte heller skära sig för sånt som hänt eller sluta äta för att man tror man mr bättre 
Det finns annat man kan göra för att må bättre;


-Lyssna på musik

-Kolla på bilder på honom/henne, tänk på alla bra stunder ni varit med om! :)

-Gå på en promenad

-Var med kompisar/familjen m.m


Jag hoppas ni läser detta och skickar detta vidare

Ta hand om varandra, hjälp den som mår dåligt. Prata med henne/honom

Man ska också försöka prata om djuret/människan även fast det är svårt, jag vet

Men lova mig att finnas för personen, så hon/han känner sig trygg!

Själv ska jag hjälpa min kompis, i vått och torrt!

Älskar dig H! ♥

Av Elin - 16 oktober 2013 15:28

I skolan idag så har vi haft svenska, språk, engelska, matte och musik :) 

På svenskan så skulle vi skriva en liten kort text om en skräckbild vi skulle ha.
På spanskan gjorde vi olika uppgifter och så pratade vi på spanska. 

Sedan på engelskan övade vi på olika saker, engelskan var äntligen rolig för en gångs skull! :o 

Sedan matte, då fortsatte vi jobba i våra matteböcker

Och sist musik, då sjöng vi!

Denna skoldagen har faktiskt varit ganska bra, skönt.


Imorgon blir det pro. Taggar verkligen!!! 

Det går bra <3 

Kort inlägg men ska skriva två andra

Av Elin - 16 oktober 2013 10:50

Just nu har jag engelska.. ville bara säga det! Haha

Ha en bra dag <3


Skapa flashcards