elin-mylife

Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Elin - 14 oktober 2013 20:15

Är du sötsugen eller brukar du vara sötsugen? 
Och du vill inte vara det lika mycket längre?
Isåfall ska du få lite hjälp;

-Ta en god frukt som du tycker är super god eller ät mat (sötsuget kan också bero på att du är hungrig!)

-Försök att inte äta och dricka nåt som är sött

-Tänk inte på de gör nåt annat, gå på en promenad. Det hjälper mig 

-Ät en rejäl frukost!!! 


Ja det va mitt tips! :) Kramar

Av Elin - 14 oktober 2013 20:05

Hejsan! Gjorde en ny omröstning, så rösta på! :) 

Det är era åsikter och ni skulle gärna kunna ge mig tips ifall det är nåt annat 

Men det var de, glöm inte att jag har frågestund, kramar! :*

Av Elin - 14 oktober 2013 19:54

Tror nog det är sista gången det är frågestund på månader! Vi får se

Men nu kör vi på en frågestund!!! Vill ha så många frågor som helst! 
Allt mellan himmel och jord

Frågestunden är öppen till måndag 21/10-13 :)
Kram...<3



Av Elin - 14 oktober 2013 19:46

Nu kan jag verkligen ah noprov! 
Kan i princip aaaallt! :) 
Är riktigt nöjd. Så torsdag kom lite närmare nurååå

Är glad för att jag försöker och att jag var på glatt humör för en gångsskull när mamma hjälpte mig.

Tror livet börjar gå framåt, jag går framåt :) 


Hoppas det går framåt för mig och E också, han är det gulligaste personen som finns!

Han är rolig, gullig, smart, jaah, bäst helt enkelt! <3 Om du visste...

Pussar

Av Elin - 14 oktober 2013 17:00

Hejj mina käraste! <3 

Hatar <3 dessa hjärtan på mina rubriker, men det funkar när jag får skriva på skola datorn! 

Just nu sitter jag hemma och lyssnar på musik, har just skickat mailet med pulsläxan till min idrottslärare, nu har jag det ur mina tankar iallafall :) 

Igår bloggade jag ju inte nåt mer, glömde helt bort :( Sorry!

Sist jag bloggade skrev jag att jag skulle städa och det gjorde jag, rent och fint blev det de

Storstädade mitt rum, alltså dammsög, dammade, bytte gardiner, lakan i sängen, torkade golvet och så. Nöjd är jag nu, hihi

Annars gick jag på en promenad med Trisse, fast det vara inte så länge, efter typ 15 min fick jag så ont vid typ, hur ska man förklara? Under navel fast längre ner ändå, sedan kändes det som jag skulle pissa på mig (fast jag hade gått på toa innan jag gick hemifrån). Jag kunde knappt gå, var rent ut sagt hemskt!! När jag kom hem gick jag på toa och beskedet var... INGE KISS?! Men det gav sig efter ett tag, fast lite smärta har jag om  jag drar in magen. Men det är nog inge farligt! 

Senare satt jag mig vid datorn och tvn, kollade på partaj, övade inför noprovet
Sedan la jag mig vid 22 typ

Inatt hade jag typ en mardröm.. drömde att det kom tjuvar till vårt hus och ni vet när man inte kan vakna upp ur drömmen? Usch, så hade jag. Men tillslut vaknade jag och låg vaken i en halv timme typ

Sedan drömde jag att jag sov hos Hannie, eller om jag hade flyttat till henne xD


Idag är det måndag, ny dag, ny vecka, jaah.. USCH! Om man tänker efter är det hemskt att tiden går så fort, vi började ju nyss skolan?! Vart tar tiden vägen?

Denna måndagen tillbringades i skolan (som vanligt, haha)

Denna måndagen har varit så skrattig så det är inte satt! Ända sen vi kom till skolan imorse har jag skrattat, men det är så skönt. Har faktiskt varit glad idag, gladare än andra dagar

I skolan har vi haft akt, slöjd, matte, so, espanol och engelska.

På slöjden satte vi fast Mandas (katt?) och Hannie fjäril på vår ''fruktlåda'' och när vi var klara visa vi den för slöjdläraren och hon sa; -KOLLA VILKEN FIIIN FLODHÄÄST!!! 

Och så ja då började Amanda och jag garva

Sedan så gick vi och gjorde ''frukter'' i syslöjden. 

På matten jobbade vi i matteboken som vanligt, det gick ganska bra. Hehe 

På SOn jobbade jag och Amanda, det var om Lag och rätt, det gick bra!  -Hahahahahahah! Mer kan man väl inte säga 

På spanskan så gick vi igenom provet och tyvärr fick jag inte reda på hur det gick men det blir väl på onsdag. Så läste vi en text

På engelskan var Amanda lite badass och satt brevid mig (vi har tyvärr platser som lärarna har valt) fast har en bra klass så meer ska jag inte säga! :)

Vi fick jobba på datorn med olika engelska grejer. 


Jaa, min skoldag. Ikväll ska jag se på tv, träna inför provet på torsdag 

NOprovet flyttades till torsdag istället för vår no lärare är sjuk, så det är skönt med två extra dagar!!! Ett tack till henne :)

Men det var de, ses kanske senare

Ha det bra och krya Hanna! <3 Puss 



Skapa flashcards