elin-mylife

Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Elin - 9 oktober 2013 18:19

Frågor:
1. Har du ett mellannamn? -Maria
2. Vad är ditt favoritämne i skolan? -Spanska! 
3. Vad är din favoritdryck? -Mjölk?
4. Vilken är din favoritlåt just nu? -Låt mig tänka.. tror det är; Jag vann mitt liv tillbaks c':

5. Vilka namn skulle du ge dina barn? - Har inte alls tänk på de.
6. Deltar du i någon speciell sport? - Nej
7. Favoritbok? - ''För alltid'' tror jag den heter, läste den när jag gick i trean
8. Favoritfärg? - Gillar alla färger :)
9. Favoritdjur? - Gillar nääästan alla djur! Men mest hästar och katter?
10. Favoritparfym? - Åhh! Finns så många goda!
11. Favorithögtid?  - Sommar<3
12. Har du gått ut gymnasiet? - Nej
13. Har du någonsin varit utomlands? Isåfall hur många gånger? - Nej, eller Danmark men aa....
14. Talar du något annat språk? - Nja, lite engelska och spanska :')
15. Hur många husdjur har du? - Tre små söta djur!
16. Vilken är din favoritaffär? - Gillar många
17. Favoritresturang? - Roma?
18. Tycker du om skolan? - Nja.. inte så!
19. Favorit youtubvloggare? - Eh, vet inte, gillar Hannies! :)
20. Favoritfilm? - CYBERBULLY!!!!!!!!!!!
21. Favorit tvserie? - Ingen serie direkt men, älskar efterlyst! 
22. PC eller Mac? - Hm, I don't know
23. Vad har du för typ av telefon? - Samsung! 

Ha en bra kväll, kramar <3

Av Elin - 9 oktober 2013 18:15

Hej goda läsare!

Vad grått det är ute nu... men det är färger på träden och allt, känns lite tråkigt att det är höst, men ändå lite skönt på nåt sätt! Visst, färgerna är mysiga och att man kan tända ljus, men inte mörkret, det skrämmer mig så och kylan.. skulle aldrig klara av och gå ute själv på kvällen nu. Sedan så är vädret svin dåligt, vill ha sol!!!!! Kom tillbaka 

Skolan idag då, det var en vanlig onsdag som alla andra, svenska, språk, engelska, matte och aktivetetstid/samhällskunskap. Det var väl en rätt okej dag, inte sådär -''JIPPI''

Visst erkänner, jag skrattade och log men det är nåt som inte är bra. Jag vill ha reda på vad det är men hur? Jag kan ju gå och prata med nån men det känns ju lite för mycket och awkward? Eller?

Sedan idag har jag haft ont i bröstet och ryggen princip hela dagen, det tog också på andningen när jag var påväg hem. Fick panik! Extremt trött också, men jag vaknar också 10 gånger under natten inte så kul. Men jag överlever

Slemmet i halsen är fortfarande kvar.. börjar jag verkligen på lunginflammation? Jag får ta ett snack med mamma! Har ju haft så här i snart i över 3 veckor, pratade också med Elin igår hon trodde det kunde vara förkylning (det trodde jag innan), men nu vet jag inte alls vad jag ska tro. Mår ju inte bra det erkänner jag, syns inte utanpå men om ni skulle se så förstår ni hur ont jag

Ojj, har i princip skrivit ett helt inlägg om detta.. över till annat! 
På svenskan i skolan så fick jag och Hannie läsa en bok (vet inte vad den heter) eftersom vi är klara med vår skräckberättelse, riktigt nöjd! :) Och jag hoppas du hanna är det också? På spanskan övade vi inför provet, gick super bra! Kanske låter skrytig förlåt i så fall! Men jag är bara så glad att det fixar sig. Första gången jag hade spanska tänkte jag; De här kommer ju inte alls funka! Men man måste försöka och tänka posetivt, det har jag lärt mig. Då går de!!! :) Lita på er själva, även fast det är svårt ibland det tycker jag också

Varför blir jag så glad av att skriva av mig och skriva på min blogg!? Älskar och skriva och älskar er också, ni hjälper mig upp med era varma kommentarer och när jag ser att nån faktiskt läser om mitt liv och när jag ser på hur statistiken är! :) ''Ganska lyckliga jag''


På engelskan så gjorde jag, Hannie, Anton och Jonathan en berättelse typ, det gick väl .. bra haha!

Matten gick väl också bra.
Akt/samhällskunskapen gick nog också bra :) LIte svårt och förklara vad vi gjorde. Vi fick också nougat av vår lärare, jätte gulligt! Hon är så snäll! 

När jag kom hem så åt jag mat och så har jag hjälp mamma med och göra rent en kruka och övat inför spanska provet som är på freeedag! Så spännande! Är lite nervös men inte så mycket för jag kan ju en del. Önska mig lycka till! 

Nu ska jag väl sitta lite vid datorn (som jag redan gjort en stund) och senare blir det stalker!!! Sista avsnitten och nästa onsdag blir det mitt älsklingsprogram; ETERLYST! ♥

Tycker ni ska kolla på det om inte har sett det, finns så sjuka typer! 

Ibland blir man ledsen och förbannad.

Men hoppas ni är nöjda med detta inlägg så skriver jag kanske imorgon, nu är jag sugen på och göra en tag, vi får se om jag gör det nu. 
Ha en fortsatt bra kväll, pussar och kramar :*

(Ifall ni vill ha min Snapchat så skriv till mig på kik; Skarvsladd)

Av Elin - 9 oktober 2013 09:19

Hejj läsare!!! :)

Uppdaterar på skoldatorn. Strax blir det spanska..då ska vi öva inför spanskaprovet, skit tråkigt men jaja. 

Idag slutar jag 13.50 :) GÖTT! Men kommer hem efter 14. 

Jag uppdaterar senare ikväll, då kanske det kommer nån tag och ett inlägg vad jag gjort 

Men ha en bra skoldag, kramar :**

Skapa flashcards