elin-mylife

Alla inlägg den 23 september 2013

Av Elin - 23 september 2013 20:05

Känner du nångång den känslan i magen
När du kämpar hela tiden för att klara av dagen,
Klara av det helvete som du lever i
Att hålla huvvet högt och låta tiden gå förbi
När jag vaknar vill jag bara ligga kvar i sängen
Varför ska jag gå upp? Det är frågan jag ställer
Men jag måste hålla ryggen rak så jag bestämmer mig
Jag måste kämpa vidare, visa att ni inte knäcker mig
Jag kan se glad ut men på kvällen rinner tårar
För jag tror inte ni fattar hur mycket som ni sårar!
Ni sliter ut mitt hjärta och trampar sönder det
Ni river det i bitar som om det var nått att leka med
Jag tänker på det ni gör, förtjänar jag det här?
Att bli behandlad som jag inte är någonting värd
Jag letar ord för att förklara vad ni gör mot mig
Men det finns inget som kan beskriva hur ni sårar mig

Har du någonsin känt att du inte räcker till?
Har du någonsin känt att du inte längre vill?
Får du känslan inom dig att du inte klarar av det här?
Att det är inte värt allt detta besvär
Känner du nångång att du inte orkar mer?
Känner du att inget funkar hur mycket du än ber?
Får du en klump i magen och vill inte mera
Du vill hellre dö, istället för att leva

(Jag minns en tid men nu är det ett tag sen
Då allting var bra men det blir aldrig så igen
Hur mycket jag än kämpar varför gör ni så här?
jag har inte gjort er nått det vet ni så väl!) 

Av Elin - 23 september 2013 19:25

Hej läsare<3

För en stund sen så sprang jag och Trisse (vår hund) i skogen, var hur gött som helst och jag känner att jag börjar få upp konditionen lite mer, nu är det inte att jag måste sluta springa efter tim 2 minuter (jag är inte tjock, har bara dålig konditon!)
Så det känns jätte bra att jag börjar komma upp, sprang säkert i 40 minuter? :)

Imorgon kanske jag och Sara ska springa, vi får se om hon kan följa med, det skulle vara kul!
Det är så himla härligt och springa, friskt och man får tänka och allt, men nu mår jag lite bättre än förut men jag har ändå känslorna kvar
Sitter just nu och äter ett äpple och skriver med Hannie, tack Hannie för att du finns! <3

Annars ikväll blir det väl att chilla, kolla på tv eller nåt, men ha en fortsatt bra kväll, KRAAAMISAR





Av Elin - 23 september 2013 17:29

1. Vem är den äldsta? -Mamma är äldst i familjen 
2. Beskriv varandra i ett ord -(Jag gör ju detta själv, så jag får beskriva dem i min familj) Mamma; BÄST, pappa; ROLIG, Tobias; CRAZY, Sara; SNÄLLAST, Ida; NORMAL
3. Vad är ert roligaste minne? -Jag vet inte direkt, jag älskar nästan alla våra minnen tillsammans!
4. Minnesvärda argument (Och ni argumenterar nu?) -Vad ä det?
5. Varje inre skämt? -?
6. Hur ofta ser ni varandra? -Typ varje dag, även fast vi alla inte bor ihop, men vi ser varandra nästan varje dag ändå
7. Vilka är de andras favorit band / sångare? -Oj, vet bara Idas; Kent och Håkan Hellström.. :$
8. Vem har snyggaste rummet? -Ida tror jag
9. Vad är den andras favoritfärg? -Tror alla gillar alla färger
10. Vad är den andras favorit tv-show? -Svårt.. många antar jag, mammas kanske är Sveriges mästerkock, sedan vet jag inte mer
11. Vem tar längst tid att bli klar? -Jag eller Ida, haha
12 Är du lika dem på något sätt? Utseende eller personlighet? -Utseende; Tobbe, Sara, mamma och kanske lite på pappa, har iallafall fått hans näsa :$ Personlighet är väl; Mamma, Sara, lite pappa, kanske tobbe
13. Vad är allas drömjobb? -Mamma-undersköterska, pappa-lastbilschaufför, Tobbe-lastbilschaufför, Sara-sjuksköterska och Ida-Vetrinär
14- Vad är de andras favorit film? -Vet inte
15. Vad är den andra favorit bok? -Vet inte

16. Hur mycket betyder din familj? -ALLT SÅKLART, GÅR INTE OCH BESKRIVA!!!! <3

Av Elin - 23 september 2013 17:00

Hej bloggen, just nu är jag lite sur och ledsen.. det är två som jag känner som skriver en sak på mitt skåp nästan hela tiden! Jag undrar om dom skulle tycka det var kul om jag skrev nåt på deras skåp?!

Förlåt att jag säger detta, men dem förtjänar stryk! Känner mig riktigt kränkt och ledsen, jag trodde att dem hade ändrat sig under sommaren, men tydligen var dom PRECIS samma personer som innan sommarlovet! Fy fan.. just nu är känslan att jag vill byta skola eller.. bara dö..det skulle kännas bra, att bara få sova och slippa allt detta, ska jag hoppa framför tåget?


Nu över till nåt helt annat; idag var det ju skola, som vanligt då, då först på morgonen pratade lärarna om veckan, sedan hade vi slöjd, matte, so/samhällskunskap, spanska och engelska. Det har varit en helt okej dag, men nu på engelskan fick jag riktig huvudvärk, så känner jag mig riktigt trött och nedstämd

Kom hem efter 16, då så satt jag mig och åt så fick jag också världens magvärk som kom helt plötsligt, ville just då lägga mig ner på golvet och dö, jag har helt plötsligt fått sånna magsmärtor som jag inte kan göra nåt åt, jag kan inte heller sitta, stå eller ligga. Jag orkar inte med dem mer..en gång till och jag får sånna smärtor så det känns som jag ska dö så ringer jag sjukvårdsupplysningen! Jag är också så himla rädd, inte rädd vad det kan vara, utan rädd för själva smärtan att få den, den är så obehaglig. 
Nu så ska jag bara ta det lungt, deppa och göra en family tag, så håll UTKIK! :) 

Får jag fråga en sak? Varför gör bloggen mig så glad? Visst kanske inte varje gång, men jag kan bli så himla glad bara att jag går in och kollar på bloggen, hihi.

Men nu ska jag sluta tjata och skriva på family tagen, ha det bäst, kram!! <3

But....

Ovido - Quiz & Flashcards