elin-mylife

Alla inlägg den 22 november 2012

Av Elin - 22 november 2012 19:59

Hejsan!!!

Nu kan jag blogga, jag har fortfarande hjärnskakning, men jag sitter vid datorn då och då, inte så ofta! 

Imorgon blir det nog ingen skola heller!.. sorry hörni! :( Men förhoppningsvis på Måndag?!

Har inte gjort så mycket idag, VILAT! 

Kan berätta vad som hände: Jo i Tisdags hade vi idrott.. vi skulle typ göra fotbollstrick? och köra fotbollsmatch. 

Det gick bra först i början, men inte sen.. Johan (i min klass) skulle kasta bollen och så skulle jag nicka den, men på något vis som jag inte kommer ihåg fick jag bollen i ansiktet.. jag höll på och svimma (kändes som det). Jag kände inget då, bara att jag fick ont i huvudet. Sen skulle vi köra en annan grej och det blev värre.. fick jätte ont i huvudet, började må illa, yr, trött! (kanske lite minnesförlust..) så när vi blev indelade i lag (vi skulle köra fotbollsmatch, tjejer mot tjejer och killar mot killar.) Så orkade jag inte (blev sämre). Jag, Nicita och Amanda gick till våran idrottslärare och sa till, han sa att jag skulle vila. Men tillsist när killarna hade kört klart och tjejerna körde orkade jag inte.. :( Jag mådde jätte dåligt, så jag började gråta... :'c Tjejerna i mitt lag och dom andra tjejerna kom och hjälpte mig sen idrottsläraren. Jag är så himla glad för eran hjälp!!! Jag står till skuld för er.. ♥♥ TACK! 

Idrottsläraren ringde efter ''syster Karin'', (en skolsyster). Så när jag kom till Karin fick jag prata med henne och (Emanuel, idrottsläraren) vad som hände, men jag kom inte ihåg allt och hon kollade pulsen.. Syster Karin ringde efter Ambulans (stav) och sen efter mamma. Jag fick inte somna sa hon! :o fast jag höll på o somna.. hon prata med mig hela tiden. Sen kom mamma, aw, hon såg lite ledsen ut...♥ hon pratade m.m Några i klassen kom och frågade hur det var, aww, ni är så gulliga♥ Sist kom ambulansen, blev lite rädd o ledsen.. (mamma tog sin egna bil)  När jag åkte i ambulansen tog dom mitt blodtryck, kollade pulsen och pratade och så. (Gjorde säkert något mer, men kommer inte ihåg!) Sen när jag kom in till sjukhuset så stod det 3 läkare och väntade på mig :o dom frågade vad som hade hänt, kollade blodtrycket/pulsen, sedan kollade dom hur hjärtat slog. Dom kollade också min nacke, jag fick ont när dom tog på ena sidan så en nack och rygg läkare kom in och kollade/kände. Sen fick dom kolla min andning? på ryggen, jag fick dra in 6 djupa andetag.. o,o omg.. jag fick ta på mig en hals krage eller vad det var för halsen (IFALL något skulle vara brutet osv), den var obekväm och kunde knappt andas!!! Iaf, jag var på sjukhuset i 6-7 timmar, man tog kort/röntga. OCH kolla pulsen igen.. :o Men jag åkte iaf hem samma dag. 


Omg.. en läkare som jag hade (en kille).. har var snygg!! :c aw.. ♥ vackra ögon hade han...

Men skriver kanske mer imorgon! KRAM.


ps: Innan jag gick till skolan i tisdags så var jag helt vit i ansiktet och sen så kollade vi på en film om skelettet m.m, måste betyda något, haha :o :ds

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards